۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۲۵۳۴۲
مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

بیش از یک هزار و 400 موقوفه در استان کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از وجود یک هزار و 457 موقوفه در استان خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد رقبات رتبه ششم کشور را در اختیار داریم.
حجت الاسلام حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا،  همایش وقف و غدیر در روز بیستم مهر ماه سال جاری در بیت امام جمعه و با حضور روحانیان استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در ابتدای این نشست ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، در این نشست با تاکید بر اهمیت جایگاه وقف در اسلام گفت: با نگاهی به زندگی واقفان خیر اندیش در می یابیم که هیچ یک از آن ها در زندگی به دنبال اندوختن ثروت نبوده اند و همین مسأله باعث ماندگاری آنان شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه درادامه جایگاه استان کرمانشاه را در وقف مناسب ارزیابی کرد و گفت: کل موقوفات استان با احتساب مساجد 1457 مورد است.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ تعداد رقبات رتبه ششم را در کشور دارد، گفت: این استان از نظر درآمد جایگاه یازدهم کشوری را در حوزه وقف دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 6470 هکتار از اراضی موقوفه ای استان رفع اختلاف شد، گفت: همچنین 2200 هکتار از اراضی موقوفه ای نیز از دست موقوفه خواران گرفته شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 1571 هکتار از موقوفاتی که حدود 60 سال پیش وقف شده بودند، به موقوفات استان اضافه شد.

 

وی افزود: 300 هکتار از اراضی موقوفه ای حاج محمد تقی اصفهانی نیز از دست موقوفه خواران پس گرفته شد.

 

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون بیش از چهار هزارهکتار از موقوفات استان زنده شده اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون در مجموع یازده هزار هکتار از اراضی موقوفه ای استان به دل موقوفات بازگشته اند، گفت: این رقم از کل مساحت شهر کرمانشاه بیشتر است، چراکه کل مساحت شهر کرمانشاه 10 هزار هکتار است./998/د102/ب4

ارسال نظرات