۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۳۸۰
مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بیش از 50 بقعه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بیش از 50 بقعه این استان خبر داد و گفت: همزمان با عید ولایت و امامت، مراسم های شادی و نشاط معنوی با هدف تبیین زوایای مختلف غدیر، در بقاع متبرکه محوری استان برگزار می شود.
حجت الاسلام غلاميان اوقاف چهارمحال و بختياري
حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بیش از 50 بقعه این استان خبر داد و افزود: همزمان با عید ولایت و امامت، مراسم های شادی و نشاط معنوی با هدف تبیین زوایای گوناگون غدیر، در بقاع متبرکه محوری استان برگزار می شود.
 
وی از غباروبی، عطرافشانی و آذین‌بندی بقاع متبرکه استان به مناسبت عید غدیر خم خبر داد و گفت: محافل قرآن و ولایت، شعرخوانی، سخنرانی و مداحی از برنامه‌های جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در این استان است.
 
حجت الاسلام غلامیان با بیان این که در همه بقاع متبرکه استان، همزمان با عید غدیر، زیارت حضرت امیر(ع) قرائت می شود، ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه های محوری این جشن ها مراسم عقد اخوت و برادری است که هر ساله در روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه استان و با استقبال با شکوه مردم برگزار می شود.
 
وی با تأکید بر این که یکی از سنت‌هایی که از دیرباز در عید غدیر مورد توجه مردم قرار می‌گرفته و اکنون کم کم به دست فراموشی سپرده می شود، سنت حسنه پیمان برادری یا  عقد اخوت است، تصریح کرد: پیام عقد اخوت در بین برادران به معنای این است که حقوق یکدیگر را محترم بشمارند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تجلیل از سادات خدام بقاع متبرکه استان را یکی دیگر از برنامه های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی بیان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه غدیر، ایستگاه «همه واقف باشیم» و همچنین ایستگاه‌های صلواتی در همه بقاع متبرکه و مسیرهای کاروان غدیر از برنامه‌های دیگر بقاع متبرکه در روز عید غدیر است.
 
این مقام مسؤول غدیر را سند حقانیت شیعه دانست و افزود: براساس حدیث غدیر می‌توان به قرائت نادرست وهابیان از اسلام پاسخ گفت و محور فعالیت ما طرح امیرمؤمنان به‌عنوان عامل وحدت در بین مسلمانان است.
 
حجت الاسلام غلامیان با اشاره به هجمه‌های عظیمی که امروزه علیه مقدسات اسلام شکل گرفته، گفت: تبیین فلسفه غدیر و آموزه‌های غدیر ضرورتی است که باید در داخل و خارج کشور به آن پرداخته شود.
 
وی از خطبه غدیر به‌عنوان سند جاودانگی دین مبین اسلام یاد کرد و با تأکید بر ضرورت تبیین پیام واقعه غدیر در بین نسل جوان اظهار داشت: هیچ فردی نمی‌تواند منکر حدیث غدیر باشد و همه علمای اهل سنت بر حقانیت این حدیث صحه گذاشته‌ و نزدیک به 120 راوی آن را روایت کرده‌اند.
 
وی گفت: متأسفانه امروزه بیشتر مردم جامعه به‌ویژه نسل جوان در حوزه مباحث دینی و اعتقادی ضعیف هستند و روز عید غدیر و دهه امامت و ولایت بهترین فرصت نسبت به تقویت اعتقادات دینی و شناساندن مسائل توحید، نبوت و امامت به مردم و نسل جوان جامعه است./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات