۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۸۰۱
معاون صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران:

افتخار ما تبلیغ و نشر فرهنگ عاشورا در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حضور پرشور ذاکران و مداحان در افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، گفت: افتخار ما تبلیغ و نشر فرهنگ عاشورا در جهان است.
محمد حسين صوفي، معاون صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدحسین صوفی، معاون صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر چهارشنبه، بیست و سوم مهرماه، در افتتاحیه دوازدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در اهواز، با بیان این که پاسداری از فرهنگ عاشورا یک وظیفه است، اظهارداشت: به سبب مداحی و مرثیهسرایی عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) واقعه عاشورا جاودانه شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مداحان بین المللی در اجلاسیه پیرغلامان حسینی، افزود: به سبب برکات انقلاب اسلامی ایران است که در کشورهای اروپایی، غیر اسلامی به ساحت مقدس اسلام پرداخته میشود.

معاون صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به تلاش‎های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این اجلاسیه اشارهکرد و بیان داشت: افتخار ما تبلیغ و نشر فرهنگ عاشورا در جهان است.

صوفی در ادامه تأکید کرد: مداحان و ذاکران حسینی با حنجره‎های طلایی خود قیام عاشورا را زنده نگه داشتند.

وی به مقاومت مردم خوزستان در مقابل فرزندان یزید اشاره‎کرد و ابرازداشت: مردم مقاوم و دلیر خوزستان با جان فشانی خود در جنگ تحمیلی پاسخ محکم و کوبنده‎ای به دشمنان انقلاب و اسلام دادند.

معاون صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزاری مراسم پیرغلامان حسینی در اهواز را افتخاری بزرگ دانست و افزود: خوزستان الگوی مقاومت و ایستادگی است.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‎های مسؤولان برگزاری مراسم بین المللی اجلاس پیرغلامان حسینی، گفت: از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به سبب رهنمودهای بسیار مفید و دلسوزانه در این راستا تقدیر و تشکر می‎کنم./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات