۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۰۱۰
آیت الله موسوی جزایری:

امام حسین مشعل فروزان هدایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) در میان اهل بیت(ع)، گفت: امام حسین مشعل فروزان هدایت و کشتی نجات بشریت است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه، پنج شنبه، بیست و چهارم مهرماه، در مراسم اختتامیه پیرغلامان حسینی در مصلای امام خمینی(ره) اهواز، اظهارداشت: اهل بیت(ع) مسیر هدایت الهی هستند که خداوند پس از پیامبر(ص) برای نجات جهانیان قرار داده است.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره‎کرد و افزود: انبیا الهی و ارواح شهدا بهتر از مردم روی زمین امام حسین(ع) را می‎شناسند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»، گفت: پیامبر اکرم(ص) میفرماید که «در شب معراج هنگامی که به عرش الهی رفتم در سمت یمین این جمله مبارک را دیدم».

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به این که مقصود از کلمه یمین بخش مبارک عرش الهی است، بیان‎داشت: بخش مبارک همان بخشی است که جهانیان می‎توانند از برکات آن بهرهمند شوند.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) امام حسین(ع) را زینت آسمان‎ها و زمین میدانست، اظهارداشت: امام حسین مشعل فروزان هدایت و کشتی نجات بشریت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به سخنان شیخ شوشتری درباره امام حسین(ع) اشاره‎کرد و افزود: همه امامان کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین(ع) بسیار وسیع‎تر و سوار شدن بر آن آسان‎تر است.        

آیت الله موسوی جزایری در پایان مقدم پیرغلامان حسینی را به استان شهید پرور خوزستان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیدوارم که همه شما و عاشقان اهل بیت(ع) در دامان پر مهر امام حسین(ع) قرار گرفته و همه تلاش خود را برای گسترش فرهنگ عاشورا به کار گیرید./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات