۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۶۴۸۸
واشنطن پست نوشت:

آمریکا نگران سقوط حکومت عربستان است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنطن پست آمریکا عربستان را نقطه اتکای قابل اعتمادی برای آمریکا توصبف کرد و اختلافات داخلی عربستان را مایه نگرانی آمریکا دانست.
پادشاه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنطن پست آمریکا امروز در گزارش خود به مساله روابط آمریکا و عربستان اشاره کرد و نوشت: بالاخره آتش آشفتگی اوضاع سوریه و عراق به خاک عربستان سعودی نیز کشیده خواهد شد؛ چرا که آمریکا از مسلمانان اهل سنت سعودی می‌خواهد که به مقابله با داعش بپردازند؛ در حالیکه بسیاری از عناصر داعش عربستانی هستند.


این روزنامه با تاکید بر اینکه عربستان همواره نقطه اتکای قابل اعتمادی برای آمریکا در منطقه بوده است، نوشت: با توجه به اختلافات داخلی آل سعود و دستگاه حکومتی عربستان، ولایات متحده آمریکا همیشه نگران ایجاد هرج و مرج در داخل این کشور و سقوط دستگاه حکومتی آن می‌باشد.

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سن پادشاه عربستان نزدیک به 90 سال است وتوان مدیریت او در برخورد با مسایل داخلی تحلیل رفته است، نمی‌توان پیش بینی کرد که این کشور در آینده ای نزدیک شاهد چه تغییر و تحولاتی خواهد بود.

 

همجنین این روزنامه به وضعیت جسمی ولیعهد پادشاه عربستان اشاره کرد و نوشت: امیر سلمان 78 ساله که به عنوان ولیعهد عربستان شناخته می‌شود، از سلامت جسمی برخوردار نیست و این امر احتمال درگیری‌ها بر سر پادشاهی و به دست گیری قدرت را تقویت می‌کند.

 

این روزنامه به سیاست های دوگانه و وضعیت ناپایدار عربستان اشاره کرد و افزود: عربستان سعودی در یک تغییر نگرش اساسی مدعی مبارزه با تفکر افراطی گروه‌های تکفیری شد و بودجه کلانی را برای این کار در نظر گرفت.مفتی‌های عربستانی نیز که در ابتدا با فتاوای خود از گروه‌های افراطی حمایت می‌کردند داعش را دشمن اول اسلام خواندند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات