۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۲۶۶۸۲
رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان:

مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در آبان ماه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان ماه سال جاری خبر داد.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان امروز در محل این اداره گفت: مرحله شهرستانی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به همت ادارات نواحی یک و دو اوقاف و امور خیریه اصفهان برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این مرحله از مسابقات در دو مقطع نوجوانان زیر 16 سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: در این مسابقات، قرآن‌دوستان خواهر و برادر در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در مقطع نوجوانان، متسابقین در رشته‌های قرائت(تحقیق)، ترتیل خوانی، فراز خوانی( قرائت تقلیدی از اساتید مشهور قرآن کریم)، حفظ قرآن کریم( 1جزء، 5/2جرء، 5 جزء، 10 و 20 جزء کل) و اذان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی‌پور یاداور شد: در مقطع بزرگسالان نیز خواهران و برادران در رشته‌های قرائت(تحقیق)، قرائت و حفظ 5جزء و 10 جزء ، ترتیل قرآن کریم، حفظ قرآن کریم(10 جزء؛ 15 جزء و 20جزء و کل)، مفاهیم تخصصی قرآن کریم و اذان(ویژه برادران) با یکدیگر به رقابت می پردازند.


وی خاطرنشان کرد: در رشته مفاهیم تخصصی قرآن کریم از ابتدای سوره مبارکه مائده تا پایان همان سوره از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی آزمون گرفته می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان تصریح کرد: مهلت نام نویسی این دوره از مسابقات تا 20 آبان ماه سال جاری است.

وی به نحوه نام نویسی در این مرحله اشاره کرد و گفت: متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی  و یا ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان، خواهران( ناحیه یک واقع در چهارراه فلسطین) و برادران ( ناحیه دو واقع در خیابان بزرگمهر) مراجعه کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی‌پور، زمان برگزاری این دوره از مسابقات را 27 لغایت 30 آبان ماه اعلام کرد و افزود: برادران متسابق در آستان مقدس امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان و خواهران در آستان مقدس حضرت زینب(ع) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: آزمون مفاهیم تخصصی نیز  22 آبان ماه رأس ساعت 8:30 صبح در محل آستانه مقدس حضرت زینب(س) برگزار می‌شود./939/پ202/ب5

ارسال نظرات