۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۷۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ذی الحجه راهنمای تاریخی بشر به سوی سعادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه و دانشگاه از وقایع تاریخی ماه ذی الحجه به عنوان ستاره آسمان ولایت نام برد و گفت: ذی الحجه ماه وقایع منحصر به ولایت بوده و خداوند با تجمیع همه این وقایع آن را راه هدایت مسلمانان به سوی حقیقت قرار داده و حجت را بر آنان تمام کرده است.
ولايت حضرت امير المومنين(ع) ، غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا استاد برسته حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام محمد جواد طبسی، شب گذشته درجمع دانشجویان حاضر در سلسله مباحث ولایت شناسی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان این که ذی الحجه ماه وقایع منحصر به ولایت بوده و خداوند با تجمیع همه این وقایع آن را راه هدایت مسلمانان به سوی حقیقت قرار داده و حجت را بر آنان تمام کرده است، گفت: در این ماه حداقل 10 واقعه حساس و حیاتی، واضح و دقیق در دین اسلام به وقوع پیوست که در منابع اهل سنت نیز آمده است.

حجت الاسلام طبسی با ابراز این که شروع ماه ذی الحجه با واقعیت عجیبی عجین شده است، گفت: در این واقعه به صورت دقیق شخصیت هایی مطرح هستند که یکی رهبر منتخب غاصبان ولایت است و از طرف دیگر حضرت امیرمؤمنان(ع) بود که با فتنه‌ای طراحی شده، ولایتش را غصب و او را خانه نشین کردند.

وی ادامه داد: در جریان نزول آیات برائت حضرت رسول اکرم(ص) آیات نازل شده را پس از کتابت به ابوبکر داد و از او خواست به سوی مکه برود تا این آیات را تبلیغ کند و روز دوم سفر از بین راه به دستور خداوند این آیات از او پس گرفته شد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روز دوم بعد از ابلاغ این فرمان به ابوبکر فرشته وحی نازل شد و به پیامبر دستور داد که ای پیامبر یا خود آیات را باید ابلاغ کنی یا کسی همچون خودت، گفت: پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) را مأمور به ابلاغ این مهم کرد و برای این‌که تردیدی در این واقعه تاریخی به وجود نیاید جابرابن انصاری را با حضرت به این مأموریت فرستاد چرا که این تردید اول در خود ابوبکر به وجود آمد که او از سفر برگشت در حالی که پیامبر او را مخیر به رفتن یا برگشتن کرده بود.

وی افزود: ابوبکر بی درنگ به مدینه برگشت و پیامبر اکرم (ص) را مورد سوال قرار داد که چرا آیات و تبلیغ آن را از من پس گرفتید و در منابع مختلف خود اهل سنت آمده است که پیامبر پاسخ داد من تو را عزل نکردم این خداوند بود که با فرمانش تو را عزل کرد.

حجت الاسلام طبسی با یادآوری مخالفت های شدیدی که با پیامبر اکرم (ص) در جریان انسداد درب ها به مسجد شد، افزود : ابوبکر و عمر با مخالفت های شدید خود به پیامبر اکرم فشارهای فراوانی وارد کردند به نحوی که حتی اینان به درخواست این‌که باید حداقل پنجره ای از خانه ما به مسجد باز باشد مکرر محضر پیامبر می آمدند و ناودان خانه عباس را برای این بهانه می کردند تا جایی که پیامبر با غضب به اینان فرمود من از جانب خداوند مأمور به این دستور شدم.

ااین پژوهشگر حوزوی با بیان مجدد اهمیت وقایع تاریخی ماه ذی الحجه از این وقایع به عنوان ستاره آسمان ولایت نام برد و جریان‌هایی همچون نزول آیات ولایت در داستان خاتم بخشی امام علی(ع) و نزول آیات تطهیر در خانه حضرت فاطمه(س) و حضور حضرت علی و همسر و فرزندانش در جریان حساس مباهله را هادیان ذی الحجه خواند و جریان ازدواج حضرت علی(ع) با دخت پیامبر اسلام را شیرینی این هدیه الهی شمرد.

حجت الاسلام طبسی یادآورشد: هدیه این ازدواج از سوی پیامبر به حضرت فاطمه(س) فدک بود و جریان غصب قباله فدک توسط عاملان اصلی فتنه ولایت نشان از آن است که آنان مکرر در تلاش پاک کردن این وقایع بودند و چون این عنایات از آیات الهی بوده است نتوانستند این هدف را به سرانجام برسانند./968/پ202/ی

ارسال نظرات