۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۷۳۴۹

مراسم سوگواری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جزئیات برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در بخش های مختلف حرم مطهر رضوی تشریح شد.
يا حسين(ع)

حجت الاسلام محمود روحانی نژاد، رییس اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی از سوم تا سیزدهم آبان ماه در پنج نوبت برگزار می شود.

 

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های رواق امام خمینی(ره) به همین مناسبت پرداخت و افزود: در این دهه، قبل از نماز ظهر و عصر حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه و پس از نماز عصر، آیت الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری به  ایراد سخنرانی می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد شنبه تا چهارشنبه سوم تا هفتم آبان و حجت الاسلام عبدخدایی، سفیر سابق ایران در واتیکان هشتم تا 12 آبان ساعت 18:15 در جمع زائران و مجاوران امام هشتم(ع) سخنرانی می کنند.

 

رییس اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی ادامه داد: حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی به صورت ویژه از هشتم تا دوازدهم آبان‌ماه ساعت20:15 دقیقه به ایراد سخن می پردازد.

 

عزاداری موقوفه میرزا سعیدخان

وی از برگزاری ویژه برنامه عزاداری در رواق دارالسلام بر اساس موقوفه مرحوم میرزا سعیدخان به مدت 10 شب خبرداد و افزود: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام اسلامی‌فر‌ و مرثیه سرایی علی ملائکه، ساعت 18  برگزار می شود.

 

 

رییس اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام اسلامی‌فر‌ همچنین هر روز ساعت 16 در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می کند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد یادآور شد: سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف با عنوان «محضر سفینة النجاه» پس از اقامه نماز صبح و قبل و بعد از نماز ظهر و عصر، مغرب و عشاء در رواق های امام خمینی(ره)، مسجد گوهرشاد، دارالاجابه، دارالاحکمه، غدیر و کوثر ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار می شود.

 

 

وی افزود: سخنرانی های رواق های دارالاجابه و دارالاحکمه ویژه خواهران و برنامه های رواق های غدیر و کوثر ویژه زائران غیرایرانی است./1308/ت302/ب5

ارسال نظرات