۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۸۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

برخی در داخل و خارج مجلس مخالف قانون شدن امر به معروف هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: بعد از 35 سال مجلس می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر را به صورت قانون در آورد اما عده‌ای در داخل و خارج از مجلس به جدّ با آن مخالفت می‌کنند.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ در دومین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه شهدای قم،‌ با تأکید بر این که در حکومت اسلامی باید دستورات الهی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بعد از 35 سال مجلس می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر را به صورت قانون در آورد اما عده‌ای در داخل و خارج از مجلس به جدّ با آن مخالفت می‌کنند.

 

برخی به صورت جدی با قانون شدن امر به معروف مخالفت می‌کنند

 

وی با بیان این‌که تا به حال چندین شهید برای تذکر لسانی داشته ایم ابراز کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر به صورت قانون در آمد فرد جرأت پیدا می‌کند که این فریضه الهی را انجام دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حمایت رییس قوه قضائیه و رییس مجلس در مسأله امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد و گفت:‌ مراجع تقلید نیز در پیام‌های خود از اجرای این فریضه الهی در کشور حمایت کردند.

 


ضرورت توجه به ابعاد سیاسی قیام امام حسین

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مراسم عزاداری امام حسین(ع) و توجه به جنبه‌های سیاسی قیام آن حضرت،‌ تصریح کرد: متأسفانه برخی در قم مجالس عزا می‌گیرند و برای امام حسین(ع) گریه می‌کنند اما می‌گویند این مجالس نباید سیاسی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد:‌ قیام امام حسین(ع) سیاسی بود و ایشان با حکومت یزید که خلافت را غصب کرده بود، جنگیدند.

 

وی با اشاره به روایات بر ضرورت اطاعت از کسانی که خداوند آنها را ولی مردم قرار داده تأکید کرد و ابراز داشت: اسلام با حکومت غیر الهی نظام پیدا نمی‌کند و باید دستورات الهی را در جامعه محقق کرد.

 

احیای شعائر الهی سبب ترس دشمن می‌شود

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه برگزاری جلسات عزای حسینی و برپایی پیاده روی به سوی کربلای معلی را سبب ترس دشمن خواند و افزود: دشمن وقتی این حضور با شور و عشق مردم به اهل بیت را می‌بیند نا امید می‌شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیروان مکتب اهل بیت(ع) از شجاعت و غیرت برخوردار بوده و نسبت به ظلم و جور بی تفاوت و ساکت نمی‌شینند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اتفاقات اخیر عراق و حضور داعش در این کشور، گفت: وقتی داعش به عراق حمله کرد قریب به دو میلیون نفر از مردم با تبعیت از مرجعیت دینی بسیج عمومی شده و به مبارزه با تکفیری‌ها پرداختند.

 

نقش پررنگ ایران در مبارزه با تکفیری‌ها

 

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: زمانی که داعش به عراق آمد و موصل را گرفت ایران به کمک عراق شتافت و نگذاشت تا بغداد به تصرف آنها درآید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز خود عراقی‌ها به این مسأله اذعان دارند که سردار سلیمانی و نیروهای سپاه قدس به همراه نیروهای مردمی سبب موفقیت عراق شده‌اند چون اکثریت ارتش عراق که بعثی بودند سلاح‌های خود را تحویل داعش دادند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم تا اربعین حسینی کشور عراق از وجود تروریست‌ها پاک شود تا مردم به آسانی و در امنیت کامل بتوانند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

 

اشک بر امام حسین سبب بخشش گناهان می‌شود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) فضیلت ماه محرم را مورد توجه قرار داد و‌ گفت: هر کسی در روز اول محرم روزه بگیرد و حاجت مشروعه‌ای داشته باشد خداوند دعای او را مستجاب می‌کند.

 

وی بیان کرد: جنگ در ماه محرم حرام بود اما دشمنان اسلام حرمت این ماه را نگاه نداشته و امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را در این ماه به شهادت رساندند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اشک بر امام حسین(ع) سبب از بین رفتن گناهان می‌شود، ابراز کرد: در روایات آمده که اگر کسی برای امام حسین(ع) اشک بریزد خداوند همه گناهان او را می‌بخشد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که انسان‌های الهی دل به مسائل مادی نمی‌بندند، افزود: کسانی که می‌خواهند در آخرت با اهل بیت(ع) محشور شوند باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این‌که حتی اگر پیامبران مرتکب اشتباه و ترک اولی شوند خداوند با آنها برخورد می‌کند، اظهار داشت: گاهی یک گناه و ترک اولی دل انسان را تاریک و ظلمانی می‌کند.

 

وی با اشاره به ماجرای حضرت یونس(ع)، بیان کرد:‌ ایشان به خاطر ترک اولی چند صباحی در دل ماهی زندانی شدند و خداوند فرمودند: اگر جزء تسبیح کنندگان نبودی تا قیامت در دل ماهی می‌ماندی./927/پ201/ج

ارسال نظرات