۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۸۶۶
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولیتی که امروز متوجه روحانیت شیعه شده در هیچ زمانی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که روحانیت در هیچ دوره ای از نظر امکانات مانند رسانه ، نیروی انسانی به برخورداری امروز نبوده است گفت: مسؤولیتی که امروز متوجه روحانیت شیعه شده در هیچ عصر و زمانی به این حد نرسیده بوده است.
آيت الله حسيني بوشهري در پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه تهران که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به این‌که روحانیت در هیچ دوره ای از نظر امکانات مانند رسانه ، نیروی انسانی به برخورداری امروز نبوده است گفت: مسؤولیتی که امروز متوجه روحانیت شیعه شده در هیچ عصر و زمانی به این حد نرسیده بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که هیچ وقت روحانیت به اندازه امروز در دنیا مطرح نبوده است اظهار داشت: در هیچ دوره ای روحانیت به اندازه امروز مورد احترام نبوده است و شاهدیم شخصیت های دنیا مبهوت شخصیت رهبر نظام جمهوری اسلامی هستند که یک روحانی معمم است و این نشان دهنده جایگاه روحانیت است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این امکانات و محبوبیت باید گفت روحانیت به اندازه امروز از نظر کمی و کیفی در دنیا دشمن نداشته است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که امیرمومنان(ع) می فرماید خدا هر نعمتی که به کسی بدهد همان‌قدر آن شخص مورد سوال واقع می شود گفت: در کل کشور حدود پانصد مدرسه داریم و در قبال این مراکز تربیت طلاب مسؤولیتی که داریم ایجاد فهم عمیق دین؛ کمال اخلاقی، بینش عمیق، روح بدعت ستیزی، روحیه تبلیغ دین نسبت به مسایل اجتماعی و بسترسازی برای اجرای احکام الهی است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که در بعد علمی ایجاد انگیزه درس خواندن در طلبه ها باید یک اصل باشد گفت: بعضا طلبه ها همتشان کم است و دنبال مدرکی و مشغول شدن به کارها می رود.

وی با تاکید بر این‌که طلاب باید در بعد اخلاقی واقعا بدرخشند گفت: روی بعد اخلاقی هرچه سرمایه گذاری کنیم کم است، در تهران فضای اخلاقی  کوچه و خیابان اصلا با قم قابل مقایسه نیست و این وظیفه مسؤولین حوزه علمیه را سنگین تر می کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که طلاب و روحانیون باید مسیر خود را بر اساس جایگاه انقلاب در دنیا بچینند خاطرنشان کرد: اگر طلبه و عالمی که در حوزه تربیت می شود نتواند در جامعه تاثیرگذار باشد و در مسائل اجتماعی دخالت کند ای فایده ای ندارد و منزوی می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که طلاب و روحانیون باید عاقبت اندیش باشند اظهار داشت: امروز طلاب دچار آسیب های کم همتی، گرایش به مشاغل جانبی، نگرانی نسبت به آینده هستنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که گواهی می‌دهم حوزه تهران در این پنج سال به حد قابل قبولی رسیده است و یکی از مراجع از ابهت و عظمت حوزه تهران اظهار اعجاب می کرد گفت: مدیریت جدید باید دلسوزی خود را نشان دهد و با اساتید ارتباط قوی بگیرد و نظارت قوی تری بر مدارس داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی، مدیر سابق حوزه علمیه تهران با اهدای لوح سپاس از سوی مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور تودیع شد و حجت الاسلام و المسلمین غفوری به عنوان مدیر حوزه علمیه تهران منصوب شد./959/پ202/ص

ارسال نظرات