۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۴۵۸
مدیر تبلیغات اسلامی دزفول خبرداد؛

برگزاری آیین سنتی شیدانه در دزفول

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی دزفول از برگزاری آیین سنتی شیدانه در دزفول تا پایان روز پانزدهم محرم خبرداد.
شور عاشورايي در دزفول

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم بر همه عاشقان اهل بیت(ع)، اظهارداشت: در چند روز گذشته کمیته ستاد محرم جهت ساماند‎هی هیأت های مذهبی تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: روز عاشورا 250 هیأت مذهبی در دزفول به حرکت درآمده و تا پس از نماز مغرب و عشا به عزاداری امام حسین(ع) خواهند پرداخت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با بیان این که بسیاری از هیأت ‎های مذهبی دزفول دارای قدمت بسیاری هستند، ابرازداشت: در ماه محرم امسال 50 هیأت مذهبی و عزاداری شناسنامه‎دار شدند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به این که مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) دزفول تا پایان ماه صفر عزاداری خواهند کرد، گفت: برپایی پرچم عزاداری حرم مطهر سبزقبای دزفول تا پایان ماه صفر نشان عزاداری مردم است.

وی شهر دزفول را حسینیه عاشقان کاروان کربلا دانست و خاطرنشان کرد: تکیه آقا زمان، تکیه سید الشهدا، تکیه محله سیاه پوشان، هیأت عزاداران یازهرا، مسجد رسول اکرم(ص) و تکیه آقا مهدی(عج) از جمله تکایای بسیار قدیمی در دزفول محسوب می‎شوند.

رییس تبلیغات اسلامی دزفول به تجمع عزاداران دزفولی در روز هفتم محرم اشاره‎کرد و افزود: با هماهنگی‎های انجام شده مراسم عزاداری روز هفتم به صورت زنده و مستقیم از شبکه های سراسری کشور پخش خواهد شد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان این که دو منطقه برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است، عنوان‎داشت: آستان مقدس سبز قبای دزفول و میدان امام خمینی(ره) مکان‎های مورد نظر برای برگزاری این مراسم باشکوه است.

وی با اشاره به شور و هیجان عاشورایی در شهرستان دزفول، گفت: روز عاشورا عاشقان امام حسین(ع) جوار امامزاده رودبند گردهم آمده و به عزاداری خواهند پرداخت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول به تشریح مراسم مذهبی در دزفول پرداخت و بیان‎داشت: یکی از بینظیرترین مراسم مردم دزفول آیین شیدانه است.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به این که شیدانه در زبان محلی به معنی «شبیه به آن است» است، اظهارداشت: شیدانه در حقیقت ضریح نمادین امام حسین(ع) است.

وی در پایان با بیان این که برگزاری مراسم شیدانه دارای سابقه بسیار در شهرستان دزفول است، ابرازداشت: چند روز پیش از آغاز محرم مراسم برپایی شیدانه آغاز و تا روز پانزدهم این ماه ادامه خواهد داشت./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات