۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۸۶۵۶

تأکید امام جمعه گرگان بر شناسایی و برخورد قاطعانه با عوامل اسید پاشی در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان در مورد حادثه دلخراش اسیدپاشی اصفهان گفت: مسؤولان مرتبط در اسرع وقت عاملان این حادثه را شناسایی و به اشد مجازات برسانند تا جهان متوجه باشد که این حادثه توطئه‏ای بر علیه نظام اسلامی است.
آيت الله نورمفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های نمازجمعه این شهر افزود: سیدالشهدا(ع) با این که از حوادث روزگار و بشارت پیامبر اکرم(ص) خبر داشت که خودش و اصحابش در کربلا شهید خواهند شد اما اقدام به قیام کرد چرا که اگر آن حضرت قیام نمی‏کرد دین اسلام نیز هم‏چون دیگر ادیان الهی دچار تحریف می‏شد.

 

به گفته وی، دین اسلام داشت تحریف می‏شد و جامعه، همان مسیر دوران جاهلیت را با لباسی نو طی می‏کرد.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان اظهارداشت: با شهادت امام‏حسین(ع) یک جریان معارضه با حکومت‏های اموی و عباسی در تاریخ شکل گرفت و همه قیام‏های پس از آن بر علیه این حکومت‏های جائر، ریشه در قیام امام حسین(ع) داشت.

 

آیت‏الله نورمفیدی هم‏چنین اضافه کرد: امویان و عباسیان حتی از قبر سیدالشهدا(ع) هم هراس داشته و آن را در چند نوبت تخریب کردند چرا که قبر ایشان هم تبدیل دانشگاه و عنصر روشنگر شده بود.

 

وی در ادامه با اشاره به سیره امام حسین(ع) تصریح کرد: آن حضرت می‏فرماید خداوند ناظر بر من و جهان است و هر کاری که انجام می‏دهیم ثبت می‏شود و روز قیامت محاسبه خواهد شد. آن چه دوست دارم به آن نمی‏رسم و آن چه خوشایند نیست نمی‏توانم از آن دور شوم.

 

خطیب نمازجمعه گرگان ادامه داد: امام حسین(ع) این‏گونه به مسایل دنیوی و آخروی توجه داشته خود را مبرّی از محاسبه نمی‏داند در حالی که متأسفانه در برخی از اشعار و مداحی‏ها این گونه ابراز می‏شود که که با یک یاحسین گفتن، همه گناهان ما نادیده گرفته می‏شود.

 

وی اضافه کرد: این طور نیست که تنها با عزاداری برای امام حسین(ع) اگر هم عبادت خدا را نکنیم همه‏چیز درست می‏شود بلکه در رفتار و زندگی خود باید به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) توجه داشته باشیم.

 

امام‏جمعه گرگان در خطبه دوم نیز به تبیین حوادث 13 آبان پرداخت و گفت: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‏ایی برخوردار است؛ از سویی در 13 آبان 42 حضرت امام(ره) از سوی رژیم ستمشاهی تبعید شد، از دیگر سو در 13 آبان 57 مأموران سفاک پهلوی جمعی از دانش‏آموزان تظاهرکننده را به خاک و خون کشیدند. و سرانجام در 13 آبان 58 دانشجویان مسلمان، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده و آمریکا را از کشور تبعید کردند.

 

آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی یادآور شد: پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، امروز در بیشتر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی فریاد مرگ بر آمریکا شنیده می‏شود و اغلب مردم جهان به حاکمان غیرصالح پشت کرده‏اند که این رویدادها از علائم ظهور امام زمان(عج) است که نشان می‏دهد جهان دارد آماده ظهور ایشان می‏شود.

 

وی در بخش دیگری از این خطبه در مورد حادثه دلخراش اسیدپاشی اصفهان گفت: مسؤولان مرتبط در اسرع وقت عاملان این حادثه را شناسایی و به اشد مجازات برسانند تا جهان متوجه باشد که این حادثه توطئه‏ای بر علیه نظام اسلامی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمانی که قانون حجاب در مجلس در حال تصویب شدن است این حادثه رخ می‏دهد و در بوق‏های تبلیغاتی غرب حربه‏ای بر علیه نیروهای انقلاب می‏شود، این نشان می دهد دست‏هاییکار است و توطئه کرده‏اند./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات