۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۸۹۸
طی پیامی صورت گرفت؛

تقدیر آیت‌الله صفایی بوشهری از برگزار کنندگان نخستین کنگره امامزاده بی بی حکیمه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پیامی از برگزار کنندگان نخستین کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) تشکر و قدردانی کرد.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیامی از برگزار کنندگان نخستین کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) تشکر و قدردانی کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمِینَ وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا وَنَبِیِّنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ المَعْصُومین، سِیَّمابَقیَّةِ اللهِ فِی الأَرَضینَ وَ لَعَنَةُ اللهِ علی أَعْدائِهِمْ أَجْمَعینْ»

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا

«بی‌گمان کسانی که ایمان آورده و اعمال شایسته را به جای آورده‌اند هرگز ما پاداش نیکوکاریشان را نادیده نمی‌گیریم»

حمد و ستایش خداوندی را سزاست که انسان را آفرید و هدایت نمود و درود بی‌پایان بر پیامبر خاتم و خاندان آسمانی‌اش (صلی الله علیه و آله و سلم) که مودت و پیروی از ایشان مایه نجات باشد و مجاهدت در طریق طاعتشان سرمایه کمال بُوَد.

چنانکه ذات اقدس خداوند فرموده است:

قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى

«بگو ]ای پیامبر: [ من برای خدمت رسالت خویش هیچ پاداشی جز دوستی و مودت با نزدیکان خود از شما نمی‌خواهم.»

و در آیه دیگر یکی از حکمت‌های این مودت بیان نموده اند:

قُلْ مَا سَأَلْتُکُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَکُم

«و اگر از شما درخواست پاداشی داشته‌ام، آن برای شما و به سود شما بوده است.»

خاندان رسول هدایت (صلی الله علیه و آله و سلم) کشتی نجات و هدایت بشریت به ساحل عروج کمال انسان تراز اسلام می‌باشد‌. بارگاه مقدس ایشان منار بصیرت و خورشید بی‌غروب معرفت است.

عترت پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) که عدل قرآن می باشند، مظهر اسماء الهی در عالم وجود هستند و ذات مقدس سراسر عصمتشان موجب نزول عنایات خداوندی است.

گوهـر پـاک بباید که شـود قـابل فیض ورنه هر سنگ و گلی لولو و مرجان نشود

یکی از افتخارات ایران اسلامی، وجود آستان‌های آسمانی خاندان باب الحوائج حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه السلام) است که کانون عرشی آن بارگاه حضرت ثامن الحجج امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه السلام) می‌باشد همان سرچشمه ها و معادن عالیه برکت مردم ایران .

از رهگذر خاک سر کوی شما بود هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد

از این میان، آستان مقدسه حضرت قدیسه بی بی حکیمه بنت واجب التعظیم حضرت امام موسی (سلام الله علیها)آن بانوی پارسا از بیت عصمت و رسالت است. ایشان نماد ولایتمداری و هجرت و محبت به امام معصوم بوده که بارگاهش ملجأ و مأوای مؤمنان با بصیرت و دلداده حضرتش به ویژه مردم گرانقدر جنوب ایران و مردمان دلیر، غیور، بصیر و ولایتمدار استان کهکیلویه و بویراحمد می‌باشد، آن مردم عزیزی که میزبان وفادار حرم الهی وی بوده اند.

نام حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) ذهن انسانهای آماده را به سوی ایمان، تقوا، اخلاق، پارسایی، ولایتمداری، مجاهدت علم و حکمت می برد.

هزار مرتبه شویند دهان به مشک و گلاب هنـوز نام تو بردند کـمال بی ادبـی است

بدینوسیله اولین کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) را گرامی داشته از برگزارکنندگان آن کنگره ولایی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

خداوند ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم را تعجیل فرماید و به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته العالیه) طول عمر با عزت و صحابت حضرت مهدی (عج) مرحمت نماید.

یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می‌داریم، رهروی و شفاعت حضرات معصومین (ع) برای همگان از ذات اقدس الهی مسألت دارم./833/د101/ب4

ارسال نظرات