۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۹۳۵

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم دهه اول محرم در حسینیه شهدا، اعلام آمادگی مسؤولان جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف علمی و فناوری استان، کسب رتبه نخست کشور برای معاونت پژوهش بنیاد خراسان رضوی و انتشار پوسترهای نهضت مردمی انقلاب ویژه هفته بسیج دانش آموزی عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخستین همایش ملی «مدیریت جهادی»، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، رییس کمیسیون فرهنگی، امور اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که عزم ملی در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، اظهار کرد: همه در آن دوران از پیر وجوان گرفته تا دکتر و مهندس و مسئول دراصل دفاع از کشور وحدت داشتند.

 

وی با اشاره به این که دیدگاه ها در بحث فرهنگ، مختلف است، خاطرنشان کرد: هزینه های بسیاری در بحث فرهنگ در کشور صرف شده است اما به دلیل مختلف بودن اقدامات ، حس مشترک و وحدت در بحث فرهنگ ایجاد نشده است.

 

حجت الاسلام اخلاقی با تاکید بر این که جامعه ایثارگری می تواند محور حس مشترک در بحث فرهنگ و مدیریت شهری قرار بگیرد، افزود: نسل بعداز نسل دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه جامعه ایثارگری قرار گیرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد یکی از محورهای اساسی منویات رهبری را تربیت نیروی انسانی دانست و افزود: باید بررسی شود که فرزندان و خانواده ها در این زمینه چه نقشی دارند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که بحث اقتصادی مقدمه و پشتیبانی نگاه فرهنگی باید باشد، تصریح کرد: البته نباید اولویت های ظاهری وجذابیت های حوزه اقتصادی ما را از سمت وسوی حرکت های تاثیرگذار فرهنگی دور نماید.

 

حجت الاسلام اخلاقی درادامه با بیان پیگیری مطالبات ایثارگران درشورای شهر، افزود: کارگروه ایثارگری در شورا تشکیل شده است تا حداقل مطالبات این مجموعه درشهر پیگیری شود.

 

 

شب های معنوی حسینیه‌های شهدا، خراسان رضوی را عاشورایی کرد

 

همزمان با آغاز دهه اول محرم، حسینیه‌های شهدا در سراسر شهرستان‌های استان خراسان رضوی و پایتخت معنوی جهان شیعه در مشهد مقدس، مراسم معنوی خود را در سوگ سالار شهیدان کربلا آغاز کرده‌اند.

 

در این برنامه‌ها سخنرانی اساتید حوزه، سینه‌زنی، مداحی و اطعام، بخش‌های مهمی از این مراسم‌های معنوی را تشکیل می‌دهد که به صورت خودجوش توسط خانواده‌های شهدا و ایثارگران رقم می‌خورد.

 

رضا احمدی، مسؤول حسینیه رهروان روح اله در مشهد مقدس درباره برنامه‌های این حسینیه در ایام محرم گفت: امسال برنامه‌های حسینیه رهروان روح اله با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان از تهران، ده شب مراسم معنوی و قرعه‌کشی کربلا و مداحی حاج محمد کریمی و سایر مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه است و در چند شب برنامه اطعام نیز در نظر گرفته شده است.

 

لازم به ذکر است حسینیه رهروان روح‌اله در مشهد مقدس از سال 68 توسط فرزندان شهدا تأسیس و تا کنون توسط آن ها اداره می‌شود.

 

           

اعلام آمادگی مسؤولان جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف علمی و فناوری

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، روز گذشته در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: دستاوردهای مراکز رشد و شرکت های دانش بنیانِ حاضر در پارک علم و فناوری، ضمن ایجاد افتخار و غرور ملی، ترسیم‌گر امید به آینده‌ روشن کشور است.

 

وی افزود: حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، حکایت از افقی روشن در حوزه فناوری دارد.

 

استاندار خراسان رضوی، دستاوردهای پارک علم و فناوری را بیانگر ظرفیت بالای هوشی و توان عظیم جوانان ایرانی دانست و تصریح کرد: بر همین اساس از مدیران دستگاه های مختلف درخواست کرده ایم که ضمن بازدید از مجموعه‌های مختلف پارک علم و فناوری خراسان، در حوزه فعالیت خود ظرفیت‌سازی کنند.

 

رشیدیان با بیان این که بسیاری از مسؤولان جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف علم و فناوری اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: امیدواریم با تعامل هر چه بیشتر با صنعت و فناوری، بتوانیم نیازمندی های استان را در حوزه توسعه و پیشرفت فناوری بر طرف ساخته و شاهد بهره برداری بیش از پیش صنعت و فناوری های فرهنگی استان باشیم.

 

 یادواره 180 شهید دانش‌آموز سبزوار برگزار شد

همزمان با ایام هفته بسیج دانش آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموز سبزوار با عنوان «به یاد فهمیده‌ها»  با حضور پدر و خواهر شهید محمد حسین فهمیده در سالن شهید مشکانی این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم احمد برادران، معاون استاندار و فرماندار ، علیرضا فیلسرایی، رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران، مرتضی بینش، مدیر آموزش وپرورش، سرهنگ حسین مظلوم، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سبزوار و دیگر مسوولان شهرستانی به همراه قشر عظیمی از دانش آموزان  سطح شهرستان در این مراسم بزرگداشت شرکت داشتند.

 

سخنرانی بستگان شهید فهمیده، اجرای سرود توسط گروه پیشگامان بسیج دانش آموزی، تک خوانی، اجرای میان پرده با موضوع شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

 

لازم به ذکر است شهرستان سبزوار دارای 180 شهید دانش آموز است که در هشت سال دفاع مقدس با دفاع از ارزش‌های جامعه اسلامی در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران ایستادند.

 

 

نقش جامعه ایثارگری در تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد

عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ارتباط با اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی پیرامون تحقق جایگاه حقیقی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در سال 1396 مقارن با 2017 میلادی در نظر گرفته شده است گفت: بنیاد شهید خراسان رضوی تمام توان خود را در جهت تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام می‌دهد و در حال حاضر در حال بررسی ظرفیت‌های موجود این نهاد برای انجام چنین مأموریت خطیری است.

 

عابدی مقدم عنوان کرد: الزامات و توجهات در جهت پایتخت فرهنگی جهان اسلام و نقش جامعه ایثارگری در این امر بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر بنیاد خراسان رضوی در تلاش است تا از طریق معاونت‌های خود زمینه‌های تحقق این جریان بزرگ را فراهم کند و دستگاه‌های دیگر نیز باید به ظرفیت جامعه ایثارگری در این مأموریت بزرگ توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که سیره و زندگی امام رضا (ع) به عنوان محور اصلی این برنامه‌ها در بنیاد شهید است افزود: استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی، ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه همزمان به آسیب‌های جامعه و حفظ کرامت جامعه بزرگ ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های کلی بنیاد شهید در این زمینه است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جلوگیری و مقابله با ترویج عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های ضاله، توجه به ترویج ارزش‌های اسلام ناب و سبک زندگی دینی در سیره شهدا و ایثارگران و توجه به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از دیگر مولفه‌های مورد نظر بنیاد شهید است که به شورای شهر اسلامی شهر مشهد ارائه می‌شود.

  

 شهدا ملت ایران را در برابر تهاجم دشمنان بیمه کردند

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان کربلا امام حسین(ع) و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس یادواره یازده پرستوی عاشق روستای کلاته شادی مصادف با شب سوم ماه محرم در محل حسینیه ابوالفضل این روستا برگزار شد.

 

این مراسم معنوی با حضور حجت الاسلام ناهیدی امام جمعه، فرماندار و بخشدار مرکزی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، رئیس بنیاد شهید و تنی چند از کارکنان این نهاد، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از اهالی روستا همراه بود.

 

در این مراسم حجت الاسلام نیک بین، مسؤول حوزه علمیه خلیل آباد طی سخنانی خاطراتی از شهدای بزرگوار  بیان کرده و خطاب به شرکت کنندگان گفت: شهدا با نثار خون خود به همه ما عزت و آبرو دادند و کشور را در مقابل تهاجمات بیگانگان بیمه نمودند.وی افزود: ما هرچه داریم از شهداست و باید قدردان این حماسه آفرینان باشیم و راه آنان را با تمام توان و قدرت خود ادامه دهیم.

 

کسب رتبه نخست کشور برای معاونت پژوهش بنیاد خراسان رضوی

حسن کریمدادی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ارتباط با فعالیت‌های این معاونت در سال 92 که منجر به کسب رتبه برتر معاونت پژوهش این استان شده است، اظهار کرد: هدایت و مدیریت مدیرکل بنیاد خراسان رضوی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و تلاش شبانه‌روزی همکاران معاونت پژوهش در ستاد، شهرستان‌ها و استفاده از مشاوران متخصص و متعهد، حمایت و پشتیبانی معاون پژوهش مرکز و مدیران ستادی نقش عمده‌ای در کسب رتبه نخست این معاونت داشته است.

 

وی افزود: تولیدات فاخر فرهنگی در سطح استان و تولید 8 جلد کتاب، 6 عدد نرم‌افزار چند رسانه‌ای، حمایت و پی‌گیری برای چاپ یک مجله شاهد یاران از جمله فعالیت‌هایی است که در زمینه چاپ توسط این معاونت انجام شد.

کریمدادی تأکید کرد: برگزاری همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد دو استودیو برای ضبط خاطرات تاریخ شفاهی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، طراحی و ایجاد زیر ساخت برای مرکز اسناد شهدا و ایثارگران در طبقه تحتانی بنیاد و انجام تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران بالاتر از سطح انتظار مرکز از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته بوده است.

 

وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوع رادیویی اعم از نمایش‌های رادیویی و برنامه نامه‌های ماندگار که از رادیو خراسان رضوی پخش شد و تولید فیلم و مستند و پخش آن از سیمای خراسان رضوی و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای نیز از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

 

معاون پژوهش بنیاد شهید خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، برگزاری یادواره‌های شهدای استانی شهرستانی و منطقه‌ای و یادبود شهدا در سطح استان از جمله اقدامات ترویجی این استان است.

 

پوسترهای نهضت مردمی انقلاب ویژه هفته بسیج دانش آموزی منتشر شد

نهضت مردمی پوستر انقلاب با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی مجموعه پوستری با عنوان دشمن شناسی(دانش آموزی) را به مناسبت روز دانش آموز بر روی سایت نهضت بارگذاری کرد.

این فایل ها  قابلیت چاپ در ابعاد بزرگ را دارد.

 

این گزارش حاکیست با بارگذاری این مجموعه، تعداد آثار تولیدی این نهضت بالغ بر 661پوستر گردیده است.

 

علاقه مندان و فعالان می توانند در صورت نیاز این نمایشگاه را در مجموعه های خود در معرض دید عموم قرار داده و گزارش تصویری آن را به سایت نهضت و یا ایمیل نهضت postermovement.com@gmail.com منعکس کنند.

 

همچنین 91 پوستر با موضوع استکبارستیزی و دشمن شناسی از آثار نهضت مردمی پوستر انقلاب در یک لوح فشرده گردآوری شده و  به مراکز دانش آموزی سراسر کشور ارسال خواهد شد.

 

علاقه مندان در صورت تمایل به دریافت این لوح فشرده می توانند با دبیرخانه نهضت تماس بگیرند. لینک دانلود مجموعه پوسترها /930/پ203/ب5

 

 

 

ارسال نظرات