۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۲۳۴
همزمان با تاسوعای حسینی؛

فریاد «لبیک یا ابوالفضل» در آسمان استان چهارمحال و بختیاری طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع عاشوراییان همزمان با تاسوعای حسینی، در سراسر استان چهارمحال و بختیاری، برگزار شد.
اجتماع بزرگ عزاداران حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همزمان با تاسوعای حسینی، در جای جای استان چهارمحال و بختیاری، اجتماع عاشوراییان برگزار و مردم در غم شهادت مظلومانه علمدار کربلا، بر سر زدند و اشک ماتم ریختند.
 
از سال های گذشته، در چنین روزی هیأت های مذهبی در قالب دسته جات زنجیر زنی و سینه زنی، در یک مکان مشخص اجتماع می کنند و به عزاداری و سینه زنی در زیر بیرق قمر منیر بنی هاشم(ع) می پردازند.
 
برافراشتن علم هایی بزرگ با پارچه های تبرکی سبز و مشکی رنگ، حال و هوای این روز را ابوالفضلی کرد.
 
اجرای سینه زنی واحد، یکی دیگر از برنامه های بیشتر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که با حضور جوانان و به سبک خوزستانی ها در این اجتماع های عزاداری انجام گرفت.
 
سخنرانی، زنجیر زنی، سینه زنی سنگین و شور نیز از دیگر برنامه های محوری این اجتماع های عاشورایی بود که با هماهنگی سازمان تبلیغات و به صورت منسجم صورت گرفت.
 
حجت الاسلام مهدی شاهرودی، استاد حوزه و دانشگاه قم، در اجتماع عزاداران مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، ولایت پذیری و حرکت در مسیر ولایت را مهم ترین شاخصه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد و گفت: حضرت ابوالفضل(ع) این شاخصه مهم را از پدر خویش به ارث برد؛ چرا که امیر مؤمنان(ع) نیز همواره گوش به فرمان رسول گرامی اسلام(ص) بودند.
 
وی با اشاره به این که عشق به اهل بیت(ع) نیز یکی دیگر از ویژگی های شاخص علمدار کربلا است، تصریح کرد: ایشان این صفت را نیز از مادر خویش، حضرت ام البنین(س) به ارث بردند؛ چرا که این بانوی فداکار اسلام، همواره خود را خادم امام علی(ع) و فرزندانش می دانست./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات