۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۲۹۳۶۵
آیت الله موسوی جزایری:

حضور پرشور جوانان در مجالس عزاداری انتفاضه حسینی را در تاریخ ثبت کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: حضور جوانان در مجالس عزاداری بسیار پرشور بوده و جوانان با این حضور انتفاضه حسینی را در تاریخ ثبت کردند.
مقتل خواني آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در مراسم مقتل خوانی عاشورای حسینی که در مسجد آیت الله جزایری برگزار شد، در سخنانی مهم به تبیین حضور جوانان در مجالس عزاداری و اهمیت قیام امام حسین(ع) پرداخت.

امام جمعه اهواز با بیان این که حضور پرشور و عاشورایی جوانان در مجالس عزاداری بسیار خوشحال کننده و مسرت بخش است، ابراز داشت: خوشبختانه حضور جوانان در مجالس عزاداری بسیار پرشور بوده و جوانان با این حضور انتفاضه حسینی را در تاریخ ثبت کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بخش دیگری از سخنان خود را به اهمیت قیام امام حسین(ع)، تقویت دین و عدم سکوت در برابر فساد اختصاص داد و گفت: قیام امام حسین(ع) برای دین و اسلام بود و در برهه کنونی ضعف در دین داری برای امام حسین(ع) قابل قبول نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید بن معاویه اشاره و تصریح کرد: یزید مردی شراب خوار، فاسق، سگ باز و قمار باز بود و اگر امام حسین(ع) با او بیعت می کرد، کار اسلام تمام شده بود و دیگر چیزی از اسلام نمی ماند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف فریضه ای واجب است و عزادار حسین بن علی(ع) باید در برابر فساد برخیزد و سکوت در برابر فساد برای عزادار امام حسین(ع) قابل قبول نیست.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می توانست با یزید بن معاویه بیعت کند و خانواده و خاندان خود را به قتل‎گاه نفرستد اما در برابر فساد سکوت نکرد و علیه یزید بن معاویه و حکومت غصبی آن قیام کرد.

عزاداری ها باید در راستای تقویت دین باشد نه تضعیف آن

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که تقویت دین بسیار مهم است و ضعف در دین و دین داری قابل قبول نیست، ابراز داشت: عزاداری ها باید همراه با تقویت دین باشد نه این که سبب ضعف دین شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش با بیان این که ماهواره ها در برخی منازل سبب ورود شیطان شده اند، ابراز داشت: وقتی خانه ای به سبب ماهواره شیطان در آن ورود کرده است نباید انتظار داشته باشد که امام حسین(ع) به او کمک و یاری برساند./9461/پ202/ب2

ارسال نظرات