۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۲۹۵۸۶
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

آثار و برکات قیام عاشورا تا ابد برای بشریت باقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی قیام عاشورا را به خاطر خدایی بودنش جاودان خواند و گفت: قیام امام حسین(ع) و آثار و برکات آن تا ابد برای بشریت باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام قهرماني

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه فضای حاکم بر جامعه اسلامی در زمان امامت اباعبدالله (ع) را نابسامان خواند و اظهار داشت: امام حسین(ع) در شرایطی قیام کرد که امت اسلامی پیامبر از مسیری که پیامبر(ص) از جانب خداوند برای پیمودن امت‌اش مشخص فرموده بودند خارج شده بود و به بیراهه می‌رفت.

 

وی با اشاره به اهداف جاویدان قیام اباعبدالله الحسین(ع)، ادامه داد: امام حسین(ع) همان‌گونه که خود ایشان فرموده‌اند «من برای شرارت و طغیان قیام نکرده‌ام بلکه برای انجام امور اصلاحی در میان امت جدم رسول‌الله(ص) و احیای سنت راستین ایشان قیام کرده و هدفم امر به معروف و نهی از منکرات است» قیام ایشان تنها برای خدا و در جهت یاری رساندن به دین خدا بود که به وسیله شیطان صفتان از مسیر حقیقی خود خارج شده بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به افتادن حکومت امت مسلمان به دست یک عیاش میمون‌باز که علنی احکام دین اسلام را به سخره می‌گرفت، تصریح کرد: در شرایطی که مسلمانان راه را گم کرده بودند و اداره امور امت مسلمان و خلافت بر آنان به دست انسان مشروب‌خوار افتاده بود که خیلی راحت و آشکارا احکام و موازین دین اسلام را مورد تمسخر قرار می‌داد، امام حسین(ع) بر خود قیام کردن را یک تکلیف و وظیفه دیدند.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی به ظلم‌ها و جنایاتی که در زمان حکومت بنی‌امیه به ویژه یزید کافر صورت می‌گرفت، اشاره و تصریح کرد: ابا عبدالله(ع) قیام کردند تا با نثار خون پاک خود چهره حقیقی خلفای بنی امیه را فاش کرده و فضای سیاسی آن زمان را که پر از ترس و اختناق و ظلم و ستم بود، عوض کنند.

 

قیام امام حسین(ع) فنا ناپذیر است

 

مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی هدایت مردم و جلوگیری از گمراهی و ضلالت امت در سایه حکومت فاسد را از اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: ابا عبدالله(ع) قیام کردند تا ظلم‌ها و ستم‌ها و گمراهی‌هایی که به نام اسلام انجام می‌شد را پایان دهند و چهره حقیقی خلفای امیه را آشکار کنند.

 

وی به راز جاودانگی قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: اباعبدالله(ع) مخلصانه و صادقانه برای خدا قیام کرد و بر آن عهد و پیمانی که با خدا بسته بود پایدار ماند و چون قیام ایشان برای خدا بود و هر کس برای خدا قیام کند خداوند به او بزرگی و عزت و سربلندی عطا کرده و اجر و ثوابش در نزد خدا محفوظ است.

 

مدرس حوزه علمیه برادران ارومیه بزرگ‌ترین پاداش قیام به خاطر خدا را جاودانگی آن دانست و اضافه کرد: یکی از با ارزش‌ترین پاداش قیام برای خدا جاودانگی آن و ابدی بودن‌اش است چون پروردگار عالمیان خود جاودان است هر کار و فعلی که برای خدا انجام شود از خدا رنگ و بوی ابدیت می‌گیرد.

 

وی قیام امام حسین(ع) را به خاطر خدایی بودنش جاودان خواند و ادامه داد: قیام سیدالشهدا(ع) برای خدا و به نام خدا بود از این رو قیام ایشان از خدا کسب ابدیت و بقا و ماندگاری کرد و چون خدا الی‌الابد جاویدان است و تا فکر و خیال کار می‌کند و ذهن انسان به آن می‌رسد خدا هست قیام امام حسین(ع) و آثار و برکات او بر جامعه بشریت باقی خواهد ماند.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) با خداوند گره خورده است، بیان کرد: اباعبدالله(ع) همه افعال و کردارش برای جلب رضایت الهی بود و با خداوند گره خورده و به ذات ابدی او پیوسته است بنابراین تا جهان هست علم سرخ قیام ایشان نیز در احتزاز است.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی به فراگیر شدن قیام امام الشهدا(ع) در سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: پرچم قیام امام حسین(ع) به زودی در سراسر جهان سربلندتر شده و همه آزادی خواهان و مظلومان جهان را گرد خود به عنوان کشتی نجات و چراغ هدایت جمع خواهد کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی قیام امام زمان(عج) را پیرو قیام امام حسین(ع) و نتیجه بخش آن قیام خونین عنوان کرد و اظهار داشت: صاحب اصلی پرچم قیام سیدالشهدا(ع) امام عصر(عج) است که با ظهور و قیام خود همه بشریت را از دست ظالمان و ستمگران شیطان صفت جهان نجات می‌دهد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات