۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۵۸۸
امام جمعه شاهین‌دژ:

حضرت زینب اسوه صبر و پایداری/ خطبه های حضرت زینب دفاع از اسلام و عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین دژ، حضرت زینب (س) را در مقام صبر بزرگترین اسوه خواند و گفت: حضرت زینب(س) با وجود داغ از دست دادن عزیزانش، با خطابه‌ها وسخنرانی‌ها از مکتب عالی اسلام و قرآن و اهداف والای قیام عاشورا که امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی بود دفاع کرد.
حضرت زينب

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین‌دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نقش بی‌بدیل حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، اظهار داشت: درباره حضرت زینب کبری(س) نه تنها دوره اسارت ایشان بلکه از لحظه ورودشان به عرصه کربلا تاریخ مات و مبهوت مانده است که حضرت زینب(س) را به چه تشبیه کند.


وی شخصیت حضرت زینب(س) را بی‌نظیر خواند و ادامه داد: پس ازواقعه عاشورا دیگر تاریخ شخصیتی مانند حضرت زینب(س) ندیده و ایشان مانند ندارند زمانی که دو فرزند جوان و رشید خود را به میدان نبرد فرستاد و به شهادت رسیدند در خیمه خود نشست و بیرون نیامد تا مبادا امام حسین(ع) با دیدن ایشان شرمنده شود و از خواهرش خجالت بکشد.


حجت الاسلام باقری به زمان عبور دادن اسرا از قتلگاه اشاره کرد و افزود: زمانی که اسرا را از قتلگاه عبور می‌دادند هر کس به دنبال شهید خود گشت ولی حضرت زینب(س) تنها به دنبال جنازه امام حسین(ع) و فرزند ایشان حضرت علی اکبر(ع) گشت و هیچ مقتل نویس و یا تاریخ نویسی ثبت نکرده است که ایشان به بالای سر جنازه پسرانش رفته باشد.


وی گفت: زینب (س) به خاطر خدا از فرزندانش دل کنده بود و وقتی از قتلگاه می گذشتند جنازه‌هایشان را ندید تا مبادا حس مادرانه‌اش باعث ایجاد ذره‌ای لغزش در دلش شود.

 

حجت‌الاسلام باقری حضرت زینب کبری(س) را در مقام صبر بزرگترین اسوه خواند و اضافه کرد: در هیچ جایی ثبت نشده است که آن بانوی کریمه حتی یک جمله درباره شهادت فرزندانش حرفی زده باشد و این نشان می‌دهد که ایشان در مسأله حب فرزند از حضرت یعقوب(ع) صبورتر است و در تحمل سختی‌ها و بلیات از حضرت ایوب(ع) اولاتر است.


وی به عدم شناخت دشمنان ایشان از این شخصیت کریمه اشاره کرد و عنوان کرد: ایشان در اسارت اقداماتی را انجام داد که دشمنان هرگز تصور نمی‌کرد این بانوی رنج کشیده و داغ فرزند دیده و برادران و عزیزانش را از دست داده آن چنان نقش آفرینی کرده و با دشمن برخوردی کند که تاریخ هم در برابر این برخورد شیرزنانه ایشان مبهوت بماند.


حجت‌الاسلام باقری حضرت زینب(س) را مانند مادرش حضرت زهرا(س) و پدرش امام علی(ع) شخصیتی تاریخ‌ساز خواند و افزود: پس از شهادت امام حسین(ع) حضرت زینب(س) همه داغ‌ها و رنج‌هایی را که متحمل شده بود کنار گذاشت و با  خطابه‌ها وسخنرانی‌ها از مکتب عالی اسلام و قرآن و اهداف والای قیام عاشورا که امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی بود دفاع کرد و نقشی به مانند انبیا(ع) و بلکه بهتر از آنان ایفا کرد.


وی خطبه‌های شگفتی‌ آفرین حضرت زینب(س) را به یک خبرگزاری بزرگ جهانی تشبیه کرد و گفت: سخنان ایشان در تاریخ به عنوان یک رسانه ملی آن زمان نقش آفرینی می‌کند و به تنهایی یک خبرگزاری جهانی عظیمی را تشکیل می‌دهد که تا قیامت خبرهای عاشورا را به کل جهان و جهانیان مخابره می‌کند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات