۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۲۹۷۳۴
در ادامه سیاسیت‌های تفرقه برانگیز آل‌سعود؛

دوسال زندان و 200 ضربه شلاق به جرم ارتباط با شیعیان

خبرگزاری رسا ـ دادگاه سعودی فعال سیاسی عربستانی را به جرم شرکت در جلسات شیعیان به دو سال زندان و 200 ضربه شلاق محکوم کرد.
مخلف الشمري فعال سياسي عربستاني

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دستگاه قضایی عربستان سعودی، مخلف الشمری، فعال سیاسی عربستانی را به جرم ارتباط با شیعیان به مدت دو سال زندان و 200 ضربه شلاق محکوم کرد.

 

به نظر می‌رسد ااین حکم در پی اظهارات وی در صفحه اجتماعی خود بوده است که درآن نوشته بود: برای ایفای رسالت همزیستی مسالمت آمیز با تمام گروه‌های مسلمان و ایجاد حس دوستی بین مسلمانان، قصد دارم نماز جمعه این هفته را در مسجد الهمزة واقع در منطقه سیهات به امامت حجت الاسلام سید حسن النمر بخوانم.

 

در این حکم آمده الشمری متهم است به اینکه با گروه‌های شیعی هم‍نشینی دارد و در جلسات آنان شرکت می‌کند که این امر با سیاست‌های ارائه شده از سوی مسوولان کشوری مغایر است و موجب تحریک افکار عمومی بر ضد دستگاه حکومتی می‌شود.

 

گفتنی است سیاست برخورد سرکوب گرانه با شیعیان و افراد مرتبط با آنها از دیر باز در کشور عربستان در دستور کار نهادهای حکومتی بوده است و چندی است روند این مقابله با صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر و برخورد با فعالان سیاسی مرتبط با شیعیان اوج گرفته است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات