۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۳۰۰۲۸
وزیر فدرال وزارت امور مذهبی پاکستان:

عزاداری حق طبیعی شیعیان پاکستان است

خبرگزاری رسا - وزیر فدارال وزارت امرو مذهبی پاکستان نهضت کربلا را نمادی برای آزادی و حریت دانست و اظهار کرد: وحدت و اتحاد امت اسلامی و حق برگزاری آزادانه آئین ها و رسومات مذهبی در همه کشور ها از جمله پاکستان طبیعی است.
کنفرانس حسينيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مرکزی امام حسین(ع) در ماه محرم الحرام و ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) «کنفرانس حسینیه» با حضور وزیر امور مذهبی و مسئول خانه فرهنگ ایران راولپندی در هتل پی سی راولپندی برگزار کرد.

 

 در این کنفرانس که علماء، متفکران و شخصیت های فرهنگی از مذاهب مختلف حضور داشتند، وزیر امور مذهبی و همچنین مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی به عنوان میهمانان ویژه به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

محمد یوسف، وزیر فدرال وزارت امور مذهبی پاکستان به بیان تاریخچه صدر اسلام پرداخت و گفت: تاریخ اسلام از داستان های ایثار و شهادت و قربانی پُر است و مرتبه و مقام شهادت عظمت والا و خاص خود را داراست.

 

وی نهضت کربلا را نمادی برای آزادی و حریت دانست که با شهادت امام حسین و یارانش برای همه انسان ها در همه اعصار مشهود و روشن شده است.

 

آزادی کشور پاکستان در برگزاری آزادانه آئین ها و رسومات مذهبی

 

وزیر فدرال وزارت امور مذهبی پاکستان در ادامه به وحدت و اتحاد امت اسلامی و یکبارچی همه مسلمانان و همچنین حق برگزاری آزادانه آئین ها و رسومات مذهبی در همه کشور ها از جمله کشور پاکستان اشاره کرد.

 

محمد اکبری مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی با اشاره با وقایع تروریستی در جهان و از جمله کشور پاکستان، مسیر کسانی که با شعار اسلام حرکت های افراطی و غیر انسانی انجام می‌دهند را دور از صراط مستقیم احکام اسلامی و دستورات الهی دانست.

 

وی اضافه کرد: حتی اگر به صورت نظری به اسلام عقیده داشته باشند، در عمل نیز توسعه طلبی و قدرت طلبی را بر خدا و احکام الهی مقدم داشته اند.

 

ضرورت شناخت بیشتر مسیر حق و حقیقت

 

وابسته فرهنگی ایران با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید مبنی بر خلقت انسان بر اساس تفاوت های ظاهری، اتحاد در مقابل عوامل تفرقه و تبدیل کردن زمینه های اختلاف به فرصت هایی برای شناخت بیشتر مسیر حق و حقیقت را خواستار شد.


وی در پایان یکی از زمینه های اختلاف را حرکت های تروریستی دانست که می تواند به جای اینکه عامل وحدت جهان کفر و قرار دادن تروریسم در مقابل مسلمانان باشد به عامل وحدت جهان اسلام تبدیل شده و نیروهای پر شور و اسلام خواهی که با انگیزه اسلامی دست به اسلحه برده اند را در مقابل اسرائیل و همراهان او قرار دهد./988/د102/ک

ارسال نظرات