۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۱۲۹
آیت‌الله نوری همدانی با تقدیر از حضور عاشورایی مردم در عزای سیدالشهدا:

برای مبارزه با استکبار و حاکم کردن ارزش ها در جامعه راهی بهتر از توجه به مکتب عاشورا نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با محکوم کردن حمله به عزاداران حسینی در کشورهای مختلف همانند عربستان، بحرین، هند و نیجریه از سوی گروه‌های تکفیری گفت: حوزه علمیه قم حمله به عزاداران سیدالشهدا(ع) در شرق عربستان را جدا محکوم می‌کند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه درس خارج خود پس از ایام تبلیغی دهه نخست محرم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از حضور پرشور و پر رنگ مردم در مراسم عزای حسینی تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: مردم به مرور زمان با فرهنگ عاشورا و مکتب سیدالشهدا(ع) بیشتر آشنا شده و متوجه می‌شوند برای مبارزه با دشمن و حاکم کردن ارزش‌های اسلامی راهی بهتر از توجه به مکتب عاشورا نیست؛ مکتب عاشورا افراد را در برابر دشمن قوی‌تر می‌کند.

 

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با محکوم کردن حمله به عزاداران حسینی در کشورهای مختلف همانند عربستان، بحرین، هند و نیجریه از سوی گروه‌های تکفیری تأکید کرد: حوزه علمیه قم حمله به عزاداران سیدالشهدا(ع) در شرق عربستان را جدا محکوم می‌کند.

 

وی ادامه داد: در حمله به عزاداران حسینی شرق عربستان(احساء) هفت نفر شهید و تعدادی مجروح شده‌اند ما این جریان را جدا محکوم می‌کنیم، برای شهدا علو درجات و برای بازماندگان صبر مسألت می‌کنیم.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دشمنی ظالمان و جباران با مکتب امام حسین(ع) در طول تاریخ خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) مکتب مبارزه با ظلم و ظالمان را به افراد می‌آموزد؛ از این‌رو جباران همواره با عزای حسینی مخالفت کرده و مبارزه می‌کنند.

 

وی یادآور شد: مکتب عاشورا مکتب الهام بخش بوده و ایستادگی در برابر ظالمان را به افراد می‌آموزد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود ایجاد گروه‌های تکفیری همانند داعش را هدف دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمان برای تضعیف جبهه اسلام دانست.

 

وی بیان داشت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد چنین گروه‌های تروریستی چهره اسلام را خشن نشان داده و مردم را نسبت به آن بدبین کنند؛‌ همچنین می‌خواهند با ایجاد درگیری میان گروه‌های مختلف مسلمانان سلاح‌های تولیدی خود را به فروش برسانند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ایجاد حصاری امن برای رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین اهداف دشمنان برای تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری مختلف دانست و بیان داشت: تمام این جریان‌ها مقدمه و وسیله‌ای برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با ایجاد درگیری‌ها مسلمانان را از خطر اصلی اسلام که رژیم صهیونیستی است غافل کنند تا این رژیم بتواند پس از شکست‌های مختلف به بازسازی نیرو‌های خود بپردازد؛ امروز نیز شاهد آن هستیم این رژیم پس از شکست در جنگ‌های مختلف به شیطنت‌های خود مشغول است./993/پ202/ج

ارسال نظرات