۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۳۳۴
بیستمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها(54)

حجت الاسلام نواب: لزوم خبر رسانی رسانه ها بر مبنای توجه به آرمان ها و مصالح نظام و مردم

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تاکید بر این که رسانه تراز اسلامی باید مصالح کلان، منافع مردم و خطوط قرمز را مورد توجه قرار دهد، گفت: رسانه ها باید بر مبنای دقیق آزادی، نسبت به انتشار اخبار اقدام کنند.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب ابولحسن نواب ابولحسن نواب ابولحسن نواب
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به سؤالات خبرنگار ما پاسخ داد.
 
حجت الاسلام نواب در پاسخ به سؤالی در رابطه با عوامل شکل گیری جریان تکفیری داعش در منطقه به مسأله افراط در ادیان مختلف اشاره کرد و گفت: شکل گیری جریان تکفیری داعش به خاطر افراط گروهی از اهل سنت بوده است که با اعمال و رفتار افراطی خود زمینه ساز این مسائل شدند.
 
وی سابقه افکار این گونه تفکرات در اسلام و تسنن را به دوره خوارج نسبت داد و خاطر نشان کرد: خوارج در گذشته با این عقیده که مرتکب به کبیره را کافر و کافر را هم موجب قتل می دانستند.
 
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به دسته بندی گروه های تکفیری اشاره کرد و اظهار داشت: در گروه های تکفیری دسته هایی که امکان مذاکره با آنها وجود دارد باید به این شیوه متوسل شد.
 
حجت الاسلام نواب برای ایجاد وحدت در بین مسلمانان و علما شناخت افکار پیشرفت وحدت را ضروری دانست و افزود: اگر جامعه شیعی بخواهد به وحدت برسد ابتدا باید درون جامعه مسائلی را که ایجاد اختلاف می کند شناسایی، آنها را حذف و هرچه قابل اصلاح است، تصحیح کند.
 
وی در پایان با توجه به شعار امسال نمایشگاه مطبوعات«رسانه آزادی مسؤولانه» به تبیین صحیح این شعار پرداخت و تاکید کرد: ابتدا باید آزادی به خوبی معنا شود و در تعبیر درست بکار رود و سپس رسانه ها در حیطه وظایف خود مسؤولانه به انتشار اخبار بپردازند.
 
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با تبیین الزامات رسانه تراز نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: رسانه ای در تراز نظام است که صادقانه عمل کرده و همواره مصالح نظام و مردم را مورد توجه قرار دهد و در مسیر آرمان ها، ولایت و رهبری حرکت کند./1322/پ200/ج
ارسال نظرات