۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۰۴۵۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

هیأت های مذهبی مدافعان حقیقی مکتب حسینی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، هیأت ها را شبکه اطلاع رسانی و پیوست مذهبی مردم با مکتب حسینی عنوان کرد و گفت: هیأت ها نمایش وحدت و میثاق با مکتب حسینی برای کادر سازی در جهت قیام جهانی امام زمان(عج) هستند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی بخش گتاب بابل، هیأت ها را شبکه اطلاع رسانی و پیوست مذهبی مردم با مکتب حسینی عنوان کرد و گفت: هیأت ها نمایش وحدت و میثاق با مکتب حسینی برای کادر سازی در جهت قیام جهانی امام زمان(عج) هستند.

 

وی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب برای برپایی هیأت های مذهبی متناسب و شاخص را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر داشتن الگوی جامع و کاملی از یک هیأت سرزنده، پویا و الهام ‏بخش را در جهت نشر و ترویج پیام های عاشورا مورد تاکید قرار دادند.

 

امام جمعه گتاب بابل افزود: آموزه‏های مکتب اهل بیت(ع) و آرمان های شهدای مظلوم کربلا باید در رگ های حاضران در هیأت ها و جلسات مذهبی جریان پیدا کند.

 

وی به تمجید از برخی هیأت های مذهبی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: بیان تعریف و تمجید امام خامنه ای از هیأت باغ گندم یزد و شاخص های این هیأت باید مورد توجه و الگوگیری هیأت های مذهبی ما قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام تقی پور نظم و ترتیب را در برنامه های هیأت های مذهبی مورد تاکید قرار داد و گفت: نظم و ترتیب عزاداران و اجرای عزاداری دسته‏جمعی به‏صورتی هماهنگ و منسجم، با نوای عاشورایی و در برگرفتن اقشار مختلف در کنار هم جلوه ای از اتحاد در جهان تشیع است.

 

وی با بیان این که انتخاب آهنگ های متناسب با نوحه ها باید مورد دقت قرار بگیرد، تصریح کرد: انتخاب آهنگ برای ساختن نوحه‏ها و بهره  گیری از ریتم و نوای متناسب با ارزش های عزاداری درخور شأن آرمان های اهل‏بیت(ع) از اهمیت بسیاری برخودار است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کس لیاقت و شانیت مدیحه‏سرایی و نوحه‏خوانی را ندارد، افزود: مداحی اهل بیت(ع) آنقدر اهمیت دارد که هر کسی لیاقت و شأنیت آن ‏را نمی‏تواند داشته باشد که به این امر بپردازد زیرا مداح نوحه‏خوان نقش کلیدی را در شاکله هیأت‏های مذهبی دارد.

 

وی ادامه داد: مداحان باید از ‏لحاظ شخصی و شخصیتی، فردی شایسته، فهیم، دارای شناخت و آگاهی‏های معرفتی، تاریخی و حتی سیاسی و فرهنگی روز آمد باشد.

 

امام جمعه گتاب بابل، انتخاب شعر را در مداحی ها مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخاب اشعار مناسب حماسی، تربیتی و انقلابی از اساتید شعر کشور و استفاده از شاعران خوش‏ذوق و حماسی‏سرای انقلابی و متدین از الزامات این امر مهم است.

 

استاد حوزه علمیه بابل اذعان کرد: اگر عزاداری با حضور پرشور و چشمگیر جوانان همراه باشد، مهم‏ترین مؤلفه موفقیت یک هیأت محسوب می‏گردد زیرا جمعیت مهم‏ترین پایه شکل‏گیری یک هیأت و استقبال از برنامه ها یکی از ملاک های موفقیت آن است.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که یک هیأت باید از اتاق فکری و عقبه فکری برجسته ای برخوردار باشد، افزود: اتاق فکر هیأت از امتیازات برجسته یک آن است که توفیقات خوبی را برای آن به دنبال خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: منظور از اتاق فکر داشتن، شورایی راهبردی است که متناسب با نیازها و ضرورت ها و با استفاده از ابزار گوناگون در مقام شکل‏گیری هیأتی در تراز جامعه انقلابی و مذهبی ایران اسلامی، برنامه‏ریزی می‏نماید. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات