۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۶۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

برائت از دشمنان اهل بیت باید در همه عرصه های زندگی متجلی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنابادی نژادبا اشاره به فراز «و رَزقنی البرائة مِن اعدائکم» در زیارت عاشورا، گفت: برائت از دشمنان اهل بیت(ع) تنها در لفظ خلاصه نمی شود بلکه در همه زمینه های زندگی اعم از خوراک، پوشاک، رفتار وگفتار باید رعایت و متجلی شود.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شب گذشته در مراسم سوگواری دهه دوم محرم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شرح فرازهایی از زیارت عاشورا گفت: در این زیارت شریف، پس از خداشناسی، مسأله شناخت اهل بیت(ع) مطرح می شود که والدین باید دقت کنند فرزندانشان را با برپایی محافل مذهبی در این مسیر قرار دهند.

 

وی با اشاره به فراز «و رَزقنی البرائة مِن اعدائکم»، افزود: در این فراز از خدا می خواهیم برائت از دشمنان اهل بیت(ع) را روزی مان کند؛ این نشان می دهد انسان افزون بر رزق مادی که خلل در آن برایش دشوار است، رزق معنوی نیز نیاز دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی و نشر باورهای اعتقادی ما در تریبون ها و محافل جهانی باید توجه داشته باشیم که ممکن است این ها مستمسکی باشد برای این که عده ای به مکتب اهل بیت(ع) گرایش یابند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: البته این برائت از دشمنان اهل بیت(ع) تنها در برائت لفظی خلاصه نمی شود بلکه در همه زمینه های زندگی اعم از خوراک، پوشاک، رفتار وسبک زندگی باید رعایت و متجلی شود.

 

وی در ادامه از افراد پیشکسوت خواست تا در هر فرصتی، تاریخ انقلاب و اسلام را برای جوانان بازگو کنند و افزود: رزق برائت باید در لحظه به لحظه زندگی ما جاری باشد تا از مسیر دین داری فاصله نگیریم.

 

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه اظهار کرد: در فراز « أن یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخرة»، از خدا می خواهیم که دین و دنیای ما را مورد رضایت خود قرار دهد و در «و ثبت لی قدم صدقٍ»، ثبات قدم در مسیر حق را درخواست می کنیم.

 

در سبک زندگی حسینی آسایش و راحت طلبی معنا ندارد

وی با اشاره به فراز «أن یُبَلّغنی المقام المحمود»، ادامه داد: انتهای این مسیر به مقام محمود ختم می شود؛ در زندگی حسینی، راحتی به معنای آسایش دنیوی معنا ندارد زیرا آمیخته با امتحانات مختلف است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: همچنین عبارت «أن یرزقنی طلب ثارکم مع امام هدی ظاهر ناطق»، به فرهنگ شهادت طلبی و لزوم ترویج آن اشاره دارد و باید با شهادت طلبی در سایه ولایت، خونخواه امام حسین(ع) شویم  مانند شهدا که نمونه بارز حرکت در افق مقام محمود بودند و با عمل به وظایف و رسالتشان به این مقام رسیدند در دانشگاه بندگی خدا پذیرفته شدند.

 

وی افزود: قرآن کریم می فرماید البته برای این که این سلوک باید خالصانه باشد و فقط خدا در زندگی معیار و شاخص قرار گیرد.

 

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این که به اندازه خون هایی که از شهدا ریخته شده است، بار مسؤولیت بر دوش ما هست، یاداور شد: در میان اصحاب امام حسین(ع) نیز حضرت عباس(ع) یکی از کسانی بود که به مقام محمود رسیده بود تا ان جا که وقتی اذن میدان می خواهد اشک در چشمان امام جاری می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات