۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۳۰۹۷۱
مدیرکل امور خانواده استانداری لرستان مطرح کرد؛

ضرورت آموزش ازدواج موفق اسلامی به جوانان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: جوانان باید چگونگی شیوه های انتخاب صحیح همسر و ازدواج های آسان و موفق اسلامی را آموزش ببینند.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، صبح امروز، در سومین نشست استانی کارشناسان فرمانداری های تابعه استان در شهرستان کوهدشت گفت: ازدواج جوانان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مسأله ای بسیار مهم است.

وی نبود شغل مناسب را از مهم ترین دلایل عدم ازدواج جوانان دانست و افزود: باید خلاقیت و نوآوری جوانان را تقویت و به خودباوری برسانیم.

سلاحورزی با تأکید بر این که مسؤولان باید فرهنگ کارآفرینی را در قشر جوان تقویت کنند، تصریح کرد: این قشر باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی ترویج فرهنگ کار آفرینی را بهترین راه حل برای رفع معضل بیکاری نسل جوان بیان کرد و خاطرنشان کرد: باید رویکردهای مناسب جهت گسترش این فرهنگ به درستی ارائه شود.

سلاحورزی تصریح کرد: مسؤولان با آگاه سازی جوانان و توسعه فرهنگ کار آفرینی در جامعه باید معضل اشتغال و بیکاری را به کمترین میزان ممکن برسانند.

وی با بیان این که افزایش جمعیت از مؤلفه های پیشرفت در جامعه است، اظهار داشت: ازدواج به موقع و موفق مناسب ترین عامل افزایش جمعیت است.

سلاحورزی با تأکید بر پیشگیری از افزایش طلاق در جامعه ابراز داشت: گسترش ازدواج موفق از افزایش طلاق جلوگیری می کند.

مراکز مشاوره پیش از ازدواج در کوهدشت راه اندازی شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تأکید بر راه اندازی و تقویت مراکز مشاوره پیش از ازدواج در کوهدشت خاطرنشان کرد: راه اندازی کارگاه های آموزشی با همکاری مراکز آموزش عالی در کاهش آسیب های اجتماعی حوزه بانوان در این شهرستان بسیار مؤثر است.

وی در پایان با بیان ضرورت فعالیت مؤثر مراکز مشاوره پیش از ازدواج و طلاق یادآور شد: جوانان باید چگونگی شیوه های انتخاب صحیح همسر و ازدواج های آسان و موفق اسلامی را آموزش ببینند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات