۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۳۱۰۰۲
مدیر مدرسه علمیه خواهران بیرجند:

صبر و پایداری لازمه مدیریت زندگی مشترک است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس بیرجند با بیان این که بی توجهی به یاد خدا در زندگی مشترک، زندگی زوج های جوان را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است، گفت: زوج های جوان باید در زندگی مشترک صبر و پایداری داشته باشند و با توکل به خداوند مشکلات زندگی خود را مدیریت کنند.
صبر و پایداری لازمه مدیریت زندگی مشترک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند، پیش از ظهر امروز در نشست های خانواده متعالی با بیان این که بی توجهی و غفلت از یاد خدا مهمترین علت بروز مشکل در زندگی زوج های جوان است، گفت: اگر زوج های جوان در زندگی  خود دست از چشم و هم چشمی برداشته و مطابق دستورات دین عمل کنند زندگی آن ها دچار بحران نخواهد شد و از مشکلات و بحران های زندگی خود سربلند بیرون خواهند آمد.

 

وی با بیان این که چشم و هم چشمی و تجمل گرایی زندگی زوج های جوان را در مسیر طلاق و جدایی قرار داده است، افزود: از آن جایی که در حال حاضر توقعات زوج های جوان از زندگی بالا رفته و می خواهند یک شبه راه چند ساله را بپیمایند چون به این هدف نمی رسند در زندگی با یکدیگر دچار مشکل شده و از آن جایی که در زندگی تنها به منفعت خود فکر می کندد به راحتی شانه از بار مسؤولیت زندگی مشترک خالی کرده و از یکدیگر طلاق می گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با توصیه به زوج های جوان برای ساده زیستی در زندگی مشترک، تصریح کرد: زوج های جوان و والدین آن ها گاهی بیش از حد به مادیات توجه می کنند و همین موضوع سبب می شود که بسیاری از زندگی ها به دلیل همین توجه صرف به مادیات به طلاق ختم شود زیرا آنچه در زندگی مشترک از مادیات اهمیت بیشتری دارد اخلاق حسنه و رفتار اسلامی است و انسان با کسی که از نظر مادی چیزی ندارد می تواند زندگی کند ولی تحمل شخصی که به خانواده و دستورات اسلام و اخلاق پایبند نیست کار دشورای است و زندگی را به بن بست جدایی می رساند.  

 

حجی پور با بیان این که در زندگی نباید نقطه امید و ساحل نجات را از دست دهیم، گفت: باید در زندگی رفتارمان با دیگران صحیح باشد و لبخند و دعا برای دیگران را از یاد نبریم.

 

وی با تاکید براین که جوانان مؤمن باید ساده زیستی را ملاک زندگی خود قرار دهند، افزود: نباید زندگی را همانند بقالی بدانیم. همسران در زندگی باید به خواسته های یکدیگر توجه داشته باشند و از هم توقع نا بجا نداشته باشند زیرا بعضی ها تصور می کنند که انسان فقط باید از همسر خود بخواهد و با او مانند یک بانک رفتار کند در حالی که زندگی مشترک بر مبنای احترام و تلاش متقابل شکل می گیرد و اگر تمامی بار مسؤولیت زندگی مشترک بر دوش یک نفر باشد او به زودی خسته شده و مجبور به کناره گیری از این زندگی و خواسته های یک طرفه شود.

 

حجی پور با توصیه به این که زن و شوهر باید در زندگی برای یکدیگر وقت بگذارند، گفت: زنان نباید گرفتاری های بیرون را به خانه و یا مردان مشکلات محل کار را به خانه بیاورند چون این رفتار زندگی را به جهنمی برای اعضای خانواده تبدیل کرده و موجب می شود خانواده از هدف اصلی اش که همان ایجاد آرامش است دور شود./968/پ202/ب5

ارسال نظرات