۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۱۱۷۳

بررسی تفصیلی اسلام شناسی غربیان در نرم افزار قرآن و مستشرقان

خبرگزاری رسا ـ نرم افزار قرآن و مستشرقان به عنوان جامع ترین اثر ویژه بررسی آراء مستشرقان تولید شد.
قرآن و مستشرقان

سیدرضا مهدوی، مدیر گروه مطالعات و تحقیقات نستوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: نرم افزار قرآن و مستشرقان با ارائه بیش از دو هزار کتاب و مقاله تخصصی به بررسی تفصیلی اسلام شناسی غربیان با رویکرد مطالعات قرآنی می پردازد.

 

وی با بیان این که تولید این نرم افزار، حاصل تلاش دو ساله محققان این مرکز با همکاری موسسه المهدی قم است، در تبیین هدف این اقدام، افزود: اغلب اقدامات تخریبی و توهین آمیز نسبت به مقدسات اسلام  درچند دهه اخیر، از سوی مستشرقان اتفاق افتاده است چرا که مستشرقان یا با نیت شناخت و نشر معارف اسلام به اسلام شناسی می پردازند یا با اهداف استعماری و نقد و شبهه افکنی.

 

مهدوی با بیان این که نرم افزار قرآن و مستشرقان به زبان های عربی و فارسی ارائه سده است، گفت: این نرم افزار هشت فصل مفهوم شناسی، اهداف و مکاتب استشراق، مراکز شرق شناسی، فعالیت های مستشرقان در حوزه قرآ ن و حدیث، شبهات مستشرقان پیرامون قرآن(مستشرقانی که با هدف نقد و رد اسلام وارد شده اما در ادامه مسلمان شدند) و روش شناسی مطالعات مستشرقان را شامل می شود.

 

مدیر گروه مطالعات و تحقیقات نستوه، امکان نمایه زنی، جستجو در عناوین و متن و پژوهشگران، خلاصه نویسی، کتابخانه و بانک مقالات را از امکانات این نرم افزار معرفی و تصریح کرد: در این نرم افزار، پاسخ شبهات مختلف قرآنی از قول علما و اساتیدی همچون آقایان بهجت پور، روشن ضمیر، رضایی اصفهانی، اسکندرلو، زمانی و عزیزی کیا به صورت مکتوب و شفاهی بیان شده است.

 

وی با اشاره به رونمایی نرم افزار قرآن و مستشرقان در آینده نزدیک، افزود: علاقمندان می توانند این نرم افزار را از مراکز پخش در سطح کشور، پایگاه اینترنتی موسسه به نشانی www.nastouhonline.com  و در مشهد از محل دفتر موسسه( واقع در بلوار امامت) یا موسسه نور (واقع در چهارراه شهدا) و موسسه آرمان(واقع در خیابان شهید مطهری) تهیه و یا با شماره 36081330 تماس بگیرند.

 

لازم به ذکر است گروه مطالعات و تحقیقات نستوه شامل جمعی از طلاب و دانشجویان مشهدی است که در موضوعات فرهنگی و مذهبی تولیدات رسانه ای ارائه می دهند. از دیگر محصولات این گروه می توان به نرم افزارهای ماهنامه شیعه، جنگ نرم، عرفان های وارونه، منهاج، لشکریان شیطان، صهیونیزم مسیحی و پژوهش نگار اشاره کرد./930/ت302/ب5

ارسال نظرات