۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۱۲۵۳

نشست هم اندیشی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج جامعه زنان،‌گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا نقش روشنگری را به عهده داشتند، زنان جامعه ما باید در مقابل اتفاقات ناخوشایندی که توسط غربی ها صورت گرفته است با بصیرت در جامعه ظاهر شوند.
بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان در نخستین نشست هم اندیشی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با نام شجره طوبا که یکشنبه 25 آبان ماه در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد، گفت: زنان در برهه ای از تاریخ قرار دارند که باید یک مرتبه دیگر نقش مهمی را در جامعه ایفا کنند.

 

وی افزود: همانگونه که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا نقش روشنگری را به عهده داشتند، زنان جامعه ما باید در مقابل اتفاقات ناخوشایندی که توسط غربی ها صورت گرفته است با بصیرت در جامعه ظاهر شوند.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به حرکت های سخیف کشورهای غربی اظهار کرد: حرکت سخیف کشور های غربی که در بین جوامع غربی هم منسوخ شده است و خود غرب ها به دید تنفر به آن نگاه می کنند، در طی یک سال و نیم گذشته در قالب سندهای نشان داده شده است که اتفاقات تازه ای در راه است، از این رو ادامه این مسیر اندیشه و بصیرت دانشجویی را می طلبد و نباید در برابر این حرکت ها سکوت کرد.

 

اصلانی با اشاره به سند منتشر شده ای از سوی سازمان ملل در سال گذشته گفت: در این سند اعلام شده بود که نهاد خانواده در کشور ما سنتی است که نیاز جامعه امروز ما را پاسخ نمی دهد و جامعه ما باید مدرن و یا پست مدرن شود.

 

وی ادامه داد: در این سند گفته شده بود که ما برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم باید از منظر کنوانسیون غربی ها و از مشاوران پیشنهادی آنها استفاده کنیم.

 

رییس سازمان جامعه بسیج زنان ضمن درخواست همکاری از دانشجویان حقوق اعلام کرد: از دانشجویان حقوق در قالب حلقه های صالحین در خواست می کنم تا با در اختیار دادن این سند به آنها مغایرت آن را با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنند.

 

اصلانی با انتقاد از تجربیات کشورهای غربی در ایران گفت: یکی از کشورهای که در این سند جهت در اختیار قرار دادن تجربیاتشان به ایران معرفی شده بود، کشور فنلاند بود، کشوری که نقش خانواده در آن متزلزل و از هم گسیخته است.

 

رییس بسیج جامعه زنان ادامه داد: این سوال مطرح است که از دید جوامع غربی خانواده سالم و شاخصه های آن چیست؟ از این رو همه این موارد باید به صورت نقد و نظر از سوی دانشجویان پیگیری شود.

 

وی با اشاره به بحران جمعیت کشور در سال های آینده گفت: باید راهکارهای جهت روند افزایش جمعیت کشور اندیشیده شود و تدابیر لازم در این زمینه در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است که در پایان این مراسم عهد نامه ای جهت حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بسیج دانشجویی از سوی خواهران بسیجی دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه تهران خوانده شد و از خانم الهیان پیشکسوت جامعه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تقدیر و تجلیل به عمل آمد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات