۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۳۱۲۶۷

تلاش رییس پارلمان لبنان برای برگزاری گفت‌وگو بین حزب الله و جریان 14 مارس

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان به دنبال آغاز گفت‌وگو بین حزب الله جریان 14 مارس لبنان برای حل اختلافات است.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری، رییس پارلمان لبنان اعلام کرد که در تلاش است باب گفت‌وگو میان حزب‌الله و جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری را باز کند.

 

بنا به گزارش «النشره»، بری در دیدار با «ولید جنبلاط» رهبر دروزی‌های لبنان و رئیس حزب سوسیال-دموکرات ترقی‌خواه لبنان تلاش کرده است به نوعی زمینه را برای گفت‌وگوی حزب‌الله و المستقبل آماده کند و اعلام کرده است که حدود 10 روز پیش جلسه‌ای با فواد سنیوره، نخست‌وزیر اسبق و از سران جریان المستقبل و «نادر حریری» مشاور رییس‌جمهور پیشین لبنان در این مورد داشته است.

 

بری ضمن اعلام اینکه در این مورد بدبین نیست و برای گفت‌وگو می‌کوشد، افزود: مقدمه این گفت‌وگو، آن چیزی بود که حریری اعلام کرده و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به صورت مثبت به آن پاسخ داده بود. وی سپس فضای این گفت‌وگو را کاملا مثبت ارزیابی کرد.

 

از سوی دیگر بری حمایت کامل خود از طرح امنیتی ارتش لبنان در بقاع را اعلام کرد و آن را مطلوب عنوان کرد.

 

چندی پیش نیز رسانه‌ها  از تلاش جنبلاط برای دیدار «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان با سید حسن نصرالله خبر دادند. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورا برای حل مشکلات لبنان، اعلام آمادگی کرد که با رقبای سیاسی گفت‌وگوها آغاز شود./983/ب102/ک

ارسال نظرات