۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۸۵۸
امام جمعه هریس:

تمدن اسلامی دارای دو رکن اساسی اقتصاد و فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: در عرصه فرهنگ باید متناسب با ابزارها و ترفندهای دشمن به مقابله پرداخت.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‎‏الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان هریس با تأکید بر این‌که بهترین شیوه‌های کار فرهنگی در قرآن بیان شده است، اظهار داشت: در قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی مسلمانان هم به نوشتن و هم به خواندن اشاره شده و کتاب به‌عنوان مهمترین عنصر فرهنگی بشریت است.


وی با بیان این‌که معجزه پیامبر اکرم(ص) نیز در قالب کتاب در اختیار بشریت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این خود تأکیدی است بر اهمیت بالای فرهنگ به عنوان زیربنای زندگی سعادتمند انسان‏ها و اقتصاد نیز به‌عنوان روبنای تمدن اسلامی نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارد.


امام جمعه هریس به اهمیت شناخت دشمن و ابزارهای مورد استفاده آن‌ها و رصد ترفندهای دشمن در حوزه فرهنگ و تهاجم فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: در عرصه فرهنگ باید متناسب با ابزارها و ترفندهای دشمن به مقابله پرداخت و راهکار آن جهاد کبیر که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.


حجت‎‏الاسلام احمدی با تبیین آرمان‌های عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی تصریج کرد: مهم‌ترین مأموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، تمدن اسلامی و تمدنی مبتنی بر تدین است که دارای دو رکن اساسی اقتصاد و فرهنگ است.


 مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبری، با عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان دو روش مناسب می‏‌توان به اهدافی که رسالت اصلی انقلاب اسلامی شناخته می شوند، دست یافت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان هریس خاطرنشان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی بایستی به صورت صحیح و اصولی اجرا شوند، در واقع خود مسؤولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرای مصوبات این شورا هستند که بایستی با تعهد اخلاقی این امر مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که هم اکنون بیش از 44 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعال هستند، افزود: توجه و اهتمام ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه‌های ‎‏ قرآنی، مساجد و مهد قرآن‏‌ها جای تقدیر و تشکر دارد./935/پ203/ب

ارسال نظرات