۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۳۲۱۸۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مذاکرات نباید به‌عنوان ارتباط با غرب مطرح شود/ توافق جامع صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ کریمی قدوسی با تأکید بر این‌که غربی‌ها تنها گزینه تحریم را پیش روی خود دارند، گفت: تیم مذاکره‌کننده بداند که ما می‌توانیم در مقابل این گزینه، از مؤلفه‌های متعددی برای مقابله استفاده کنیم که ازجمله آن‌ها می‌توان، رهبر معظم انقلاب، بسیج، مقاومت کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان نام برد.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش «از تحریم تا تحقیر، بسته پیشنهادی شیطان» که به مناسبت هفته بسیج در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه تفکر بسیجی در میان مردم از جایگاه خاصی خود برخوردار است، گفت: اسناد غیرقابل‌انکاری در خصوص نقش بسیجیان وجود دارد که چگونه توانسته‌اند در مقاطع مختلف تاریخی از سخت‌ترین چالش‌ها به‌سلامت، باعزت و مقتدر عبور کنند.

 

وی، تأکید مقام معظم رهبری بر عزتمندی مسؤولان را به‌واسطه حرکت عزتمندانه بسیج دانست و عنوان داشت: مقام معظم رهبری همواره از مسؤولان عملکرد توأم با عزتمندی را خواستارند؛ در شرایط کنونی جهان و منطقه تحولات عظیمی در راه است که باوجود پیچیدگی‌های موجود در آن، همه مسائل به نفع ایران و اسلام خواهد بود.

 

ذلت ایران برخلاف خواست ملت ایران است

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران در شرایط کنونی در موضع قدرت و اقتدار قرار دارد، اظهار کرد: برخی افراد در جامعه با القای این‌که ما در شرایط شعب ابی‌طالب قرار داریم، دستورالعمل‌هایی توصیه می‌کنند که ذلت ایران را به دنبال دارد اما این خلاف خواست ملت ایران و روحیه بسیجی مردم است.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز موقعیت غزوه‌های بدر و خیبر در ایران حکم فرماست، ابراز داشت: نباید اجازه داد دل ملت ایران از طریق ارائه گزارش‌ها و صحبت‌هایی که برخی مسؤولان انجام می‌دهند گرفتار یأس و ناامیدی شده و کشور به خطر بیفتد.

 

مذاکرات نباید به‌عنوان ارتباط با غرب مطرح شود

 

کریمی قدوسی ادامه داد: برخی مسؤولان، به نتیجه رسیدن هرچند حداقلی مذاکرات را پیروزی قلمداد می‌کنند، اینان امضا شدن توافق‌نامه را پیروزی می‌دانند که باید برای آن جشن گرفت و از آن به‌عنوان حل شدن مشکلات ایران و آمریکا یاد می‌کنند اما این مسأله برخلاف عزت ایران است و نباید مذاکرات هسته‌ای را به‌عنوان ارتباط با غرب مطرح کنند.

 

وی به تشریح ویژگی‌های روحیه بسیجی پرداخت و گفت: بسیجی کسی است که دلش نلرزد، محال است یک بسیجی چشم امیدش به وین باشد که ببیند مذاکرات به چه نتیجه می‌رسد بلکه امیدوار است و موفقیت خود را در اوج می‌بیند.

 

ترس اوباما از حمله داعش به عربستان

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به دیدار نخست‌وزیر عراق و اوباما اشاره کرد و عنوان داشت: او پس از بازگشت گفت وقتی اوباما در مورد تصمیم داعش مبنی بر حمله به عربستان صحبت می‌کرد ترس را در چهره اوباما دیدم و می‌گفت ارتش عربستان ضعیف است و در مقابل داعش شکست خواهد خورد، افتادن عربستان به دست داعش فاجعه‌ای به بار خواهد آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: اوباما با این حرف اعتراف می‌کند که کنترل وضعیت از اختیار او خارج‌شده و مذاکره‌کنندگان باید این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را روی میز مذاکره بگذارند، باید از برگ برنده سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران استفاده کنند تا عزت را به ایران اسلامی بازگردانند و این در حالی است که دیپلمات‌های کشورمان جرأت گفتن این حرف‌ها را در خلوت ندارند.

 

سوریه، یمن و لبنان گزینه‌های روی میز ایران است

 

کریمی قدوسی با تأکید بر این‌که غربی‌ها تنها گزینه تحریم را پیش روی خود دارند، عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده بداند که ما می‌توانیم در مقابل این گزینه، از مؤلفه‌های متعددی برای مقابله استفاده کنیم که ازجمله آن‌ها می‌توان، رهبر معظم انقلاب، بسیج، مقاومت کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان نام برد.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که دولت حق اعتراض را از نمایندگان سلب کرده است، ادامه داد: دولت نباید جلوی مجلس بایستد، نمایندگان را برای نطق‌های خود تهدید کند و راه نقد را بر نمایندگان و بسیجیان ببندد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد موجود توافق جامع صورت نخواهد پذیرفت بلکه توافقی کلی شکل می‌گیرد که در آن بحث تحریم‌ها و تهدیدهای غرب تغییر نخواهد کرد و با توجه به این موضوع، این‌گونه مذاکرات به نتیجه‌ای نخواهد رسید./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات