۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۲۳۸۰
استاد حوزه علمیه:

بصیریت افزایی مهم‌ترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که جنگ امروز جنگ نرم فرهنگی و واژگانی است، گفت: مهم ترین سلاحی که امروزه روحانیت برای مقابله با تبلیغات دشمن نیاز دارد قلم و بصیرت آفرینی است.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج طلاب و روحانیان، گفت: بسیج یک تشکل نظامی نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است البته جایی که شرایط ایجاب کند برای دفع بیگانه بسیج هم انجام وظیفه می کند.

 

وی با بیان این که بسیج بیش از هر چیزی به بصیرت نیاز دارد افزود: زمان و مکان ظرف هستند و بسیجیان باید عالم به زمان باشند یعنی مردم زمان خود را بشناسند؛ کسی که به زمان خودش آشنا باشد شبهات، مشکلات دست و پاگیر او نمی شوند و به موقع و به جا تصمیم گیری می کند.

 

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: در طول تاریخ جنگ ها، بشر از وسایل و سلاح های مختلفی استفاده کرده در دورانی از مشت و لگد شروع تا این که به سلاح های گرم و تفنگ سپس به بمب شیمیایی کشیده شده است و همواره این سلاح ها کارآمد بوده و شکست ها و پیروزی ها را رقم زده است.

 

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: تنها از زاویه بصیرت است که می توانیم مردم، زمان و سلاح کارزار را بشناسیم زیرا گرفتن اطلاعات قبل از هر عملیات حرف اول را می زند و اقدام اول در هر جنگ جمع آوری اطلاعات است.

 

وی با بیان این که امروزه دشمن درعرصه تبلیغات و جنگ نرم فرهنگی وارد میدان شده است، گفت: اسحله ای که امروز به وسیله آن در میدان کارزار می توانیم بر دشمن پیروز شویم سلاح قلم و بصیرت افزایی است.

 

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: اسلحه جنگ امروز واژه ها و کلمات هستند کلمات بی معنی، با معنی کش دار یا کلمات حاوی معنی و مفهوم ضد که با ریا و دروغ و تهمت ادا می شوند و امروزه این سلاح پیروزی و شکست را رقم می زند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که امروزه دشمن از واژگان زیبایی مانند حقوق بشر، آزادی بیان، برابری ملت ها و امت استفاده می کند، افزود: هرچند این واژگان بسیار زیبا و اخلاق مدارانه هستند اما دشمن از این واژگان در معنای عکس و برای مخالفان خود استفاده می کند و هر کشوری که نتواند در مقابل دیکتاتوری غرب به زانو در آور تهمت بی عدالتی و عدم رعایت حقوق بشر به او زده و او را دشمن بشریت خطاب کرده و با یک حمله نظامی یا در قالب روش های گوناگون آن کشور را از صحنه بین المللی حذف می کند.

 

وی یادآور شد: امروزه دشمن برای این که بتواند ایران اسلامی را نابود کند در درون نظام با واژگان زیبا جوانان را به خود جلب کرده و در باطن آنها را به بدترین شیوه ها به تباهی می کشاند و تنها بصیرت و بصیرت دهی است که می تواند توطئه دشمنان را در پس این واژگان زیبا برای نسل جوان توضیح دهد که نخبگان و طلاب در این زمینه پیشگام و سرباز ولایت هستند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات