۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۳۳۱۵۰

جمع آوری آثار طلاب و روحانیان شهید استان گیلان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان با اشاره به این که تاکنون 150شهید طلبه و روحانی در استان شناسایی شده‌اند، گفت: شناسایی، حفظ و ماندگاری آثار شهدای طلبه و روحانی استان گیلان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.
شهيد روحاني

حجت‌الاسلام جمالی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیان به عنوان بخش مؤثری از پیکره عظیم شجره طیبه بسیج یکی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام راحل است.

 

وی با اشاره به عضویت سه هزار طلبه و روحانی در سازمان بسیج طلاب گیلان، تصریح کرد: تاکنون یک حوزه برادران و یک حوزه خواهران و بیش از 23 پایگاه برادران و نه پایگاه خواهران در همه مدارس حوزه‌های علمیه استان گیلان افتتاح شده است.

 

حجت الاسلام جمالی جذب، سازماندهی و بکارگیری طلاب و روحانیان را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله سه حوزه مقاومت در شرق و غرب استان و همچنین با افتتاح فاز دوم و سوم مدرسه بزرگ امیرالمومنین(ع) حوزه مقاومت امیرالمومنین(ع) ان‌شاءالله راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری مجمع ماهانه روحانیان بسیجی استان، تصریح کرد: مجمع شورای قشر روحانیون با هدف استفاده از دیدگاه‌ها و رهنمودهای نخبگان و اساتید و فضلای روحانی راه‌اندازی شده است و مجمع بصورت انتخاباتی مطابق با دستورالعمل در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور اساتید و نخبگان برگزار می‌شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به اعزام 120 طلبه و روحانی برادر و خواهر به مناطق محروم استان، گفت: 64 نفر روحانی همراه کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی پسران به مناطق غرب کشور اعزام شدند.

 

وی از حضور روحانی مستقر در قرارگاه غرب و جنوب پادگان شهید حبیب‌الهی اهواز خبر داد و افزود: یک روحانی متخصص جهت اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی و روایت‌گری بصورت دائم در مناطق عملیاتی حضور دارند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب در فضای مجازی، اضافه کرد: با راه‌اندازی و فعال کردن سامانه پیامکی در روز اخبار و اطلاعات و پیگیری مأموریت‌ها و وصیت‌نامه شهدای روحانی به همه طلاب و روحانیان ارسال می شود و این سامانه به صورت دو طرفه است و طلاب و روحانیان دیدگاه‌ها و نیازهای خود را از طریق پیامک به این سامانه منتقل می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام جمالی تبیین و آگاه‌سازی و روشنگری آسیب‌های ماهواره با عنوان طرح دجالواره، تشریح و آگاه‌سازی و روشنگری ماهیت فرقه‌های انحرافی داعش و سلفی‌گری و تکفیری و تبلیغ و کاربردی نمودن امر به معروف و نهی از منکر همگانی با تذکر لسانی را از اولویت‌های برنامه سازمان بسیج طلاب و روحانیان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که تاکنون 150شهید طلبه و روحانی در استان شناسایی شده‌اند، گفت: شناسایی، حفظ و ماندگاری آثار شهدای طلبه و روحانی استان گیلان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

 

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدای روحانی و مصاحبه با خانواده معظم شهدای روحانی، گفت: تاکنون پنج هزار سند جمع‌آوری شده است./1318/ت302/ب1

ارسال نظرات