۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۲۳۷
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل صالح برای رسیدن به حیات طیبه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام وزیری‌فرد، گفت: برای رسیدن به حیات طیبه باید عمل صالح داشته باشیم البته به شرط ایمان؛ و دلبستگی به دنیا عامل اصلی عدم رسیدن به آن است.
همايش طريق سعادت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدجواد وزیری‌فرد، استاد حوزه و دانشگاه قم در ششمین نشست از سلسله جلسات طریق سعادت در دانشگاه تبریز اظهار داشت: نکوداشت مجاهدت علمی علمای بزرگ وظیفه‌ای همگانی است که برگزاری چنین مجلسی در دانشگاه تبریز اقدامی ارزشمند محسوب می شود.

 


وی با اشاره به آیه 97 سوره نحل «مَن عَمِلَ صَالِحاً مِّن ذَکَرٍ أو أُنثَی و هوَ مؤمنٌ فَلَنُحیینَّهُ حَیَوةً طَیِّبةً وَ لَنَجزِیَنَّهُم أجرَهُم بِأحسَنِ مَا کَانُوا یعمَلُون» خاطرنشان کرد: زندگی انسان ها سه نوع است؛ نباتی، حیوانی و حیات طیبه که اکثر انسان ها دارای حیات نباتی و حیوانی هستند و معدود کمی به حیات طیبه زندگی می کنند.

 


این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: از آنجایی که انسان خلیفه‌الله است، همه می توانند به حیات طیبه برسند و مبنای خداوند بر این قرار نگرفته که فقط عده معدودی بهرمند شوند، اما باید دانست که برای رسیدن به حیات الهی و تقرب به درگاه ذات ربوبی بایستی مراحل و شئونات مختلفی را سپری کرد.

 


حجت الاسلام وزیری‌فرد تصریح کرد: طبق این آیه برای رسیدن به حیات طیبه باید عمل صالح داشته باشیم البته به شرط ایمان؛ و دلبستگی به دنیا عامل اصلی عدم رسیدن به آن است. در حدیث معراج مراحل رسیدن به حیاة طیبه بیان شده است که تأمل و تعمق در این حدیث راه را برای رسیدن به قرب الهی نشان خواهد داد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از امیرمؤمنان علی(ع) روایت شده که پیامبر اکرم(ص) در شب معراج از پروردگارش پرسید؛ پروردگارا! برترین و شریفترین کارها کدام است؟ خداوند عزّوجلّ در پاسخ فرمود: هیچ عملى نزد من بالاتر از توکل بر من و راضى بودن به آنچه که من قسمت کرده ام، نیست.

 

 

وی با بیان این‌که در حدیث معراج اوصاف زاهدان، متقین، سالکان، عابدان، عاضقان حق، پارسایان، اولیای الهی، دنیازدگان، اهل آخرت و ... بیان شده است، افزود: در این حدیث شریف آمده است؛ «یا أحْمَدُ! اِجْعَلْ هَمَّکَ هَمّاً واحِداً، فَاجْعَلْ لِسانَکَ لِساناً واحِداً وَاجْعَلْ بَدَنَکَ حَیّاً لا یَغْفُلُ أبَداً، مَنْ غَفَلَ لا أُبالِی بِأَیِّ واد هَلَکَ.» اى احمد! اراده خود را یک اراده قرار بده، در نتیجه زبانت را یک زبان قرار بده، و بدنت را زنده بدار، هرگز غفلت پیدا نکن. کسى که از اهل غفلت باشد من در بند آن نیستم که در کدام وادى هلاک مى شود.

 


بنابر این گزارش، ششمین نشست از سلسله جلسات طریق سعادت با هدف نکوداشت دوازده تن ازعلمای عامل، همزمان با سالگرد رحلت آیت الله سعادت پرور پهلوانی با حضور حجت الاسلام وزیری فرد به همت معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی در مسجد دانشگاه برگزار شد.

 


گفتنی است، در ابتدای مراسم پس از پخش نماهنگی از بیانات مقام معظم رهبری و مداحی حاج مهدی رسولی، گروه طلوع برنامه ای را با موضوع روز عاشورا اجرا کرد و در پایان مراسم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام وزیری فرد اقامه شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات