۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۳۳۳۵۳
معاون اداری مالی حوزه‌های خواهران تأکید کرد؛

ضرورت ساخت مدارس علمیه منطبق با استاندارهای آموزشی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: مسؤولان استانی برای ساخت مدارس علمیه مناسب و دارای استانداردهای آموزشی و تربیتی در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی تلاش کنند.
جلسه شوراي راهبردي حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اصغر عبدالهی، معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران کشور عصر امروز در جلسه شورای راهبردی حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی با بیان این که حوزه های علمیه کانون امید نظام است، افزود: امروز طلاب و تربیت شدگان مدارس علوم دینی و حوزه ها در تمام عرصه ها حضور دارند و خدمات مختلف و متعددی را به جامعه ارائه می دهند.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه های علمیه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با همت مسؤولان استانی در هر یک از شهرهای استان یک حوزه مناسب و دارای استانداردهای لازم آموزشی و تربیتی احداث شود.

 

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان غربی برای بازسازی حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

 

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: با وجود محدودیت های موجود در اعتبارات عمرانی استان تمام توان خود را برای توسعه، تقویت و تجهیز حوزه های علمیه استان به کار می گیریم.

 

وی افزود: در سفرهای شهرستانی نیز در حد ممکن به پروژه های عمرانی مربوط به حوزه های علمیه، اعتباراتی را اختصاص داده ایم.

 

استاندار آذربایجان غربی همچنین اتمام حوزه علمیه امام خامنه ای در ارومیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم در کوتاهترین زمان ممکن این طرح به بهره برداری رسیده و در اختیار طلاب قرار گیرد.

 

سعادت همچنین برای بازسازی و احیای مدرسه علوم دینی امام خمینی(ره) ارومیه به عنوان یکی از مراکز فعال آموزشی در سطح استان اعلام آمادگی کرد.

 

وی در ادامه در رابطه با اشاره به خانه عالم در روستاهای استان گفت: احداث و نگهداری خانه عالم در روستاهای استان را در دستور کار قرار داده ایم.

 

گفتنی است، جلسه شورای راهبردی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات