۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۳۴۳۷

استقبال طلاب آذربایجان‌شرقی از هفتمین جشنواره علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه‌‎‏های علمیه آذربایجان شرقی از استقبال طلاب مدارس علمیه سراسر استان از هفتمین جشنواره علامه حلی خبر داد.
جشنواره علامه حلي

حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌‎‏های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره سراسری علامه حلی به‌مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از آثار پژوهشی پژوهشگران و طلاب جوان به میزبانی تبریز برگزار می‌‎شود.

 


وی از استقبال طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی از هفتمین جشنواره علامه حلی خبر داد و خاطرنشان کرد: موفقیت طلاب مدارس علمیه استان در المپیاد علمی طلاب منطقه شمال‌غرب کشور نوید افتخارآفرینی دیگری از سوی طلاب آذربایجان‌شرقی در جشنواره علامه حلی را می دهد.

 


حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که ارایه آموزش‌های پژوهش‌محور در مدارس علمیه استان عامل موفقیت طلاب مرکز مدیریت آذربایجان‌شرقی بوده است، تصریح کرد: انتظار داریم طلاب سراسر استان با ارایه آثار پژوهشی و علمی خود زمینه افتخارآفرینی دیگری را برای استان فراهم کنند.

 


معاون آموزش و پژوهش حوزه‌‎‏های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: آثار ارایه شده به جشنواره علامه حلی باید در موضوعات تفسیر و علوم قرآنی، فقه و حقوق اسلامی، کلام، علوم حدیث و درایه، اصول فقه، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) باشد.

 

وی با اشاره به ویژگی آثار طلاب پایه‌های هفتم و بالاتر گفت: آثاری که در زمینه بایسته‌ها، آسیب‎شناسی و راه‎‏های به‎‏سازی فرهنگ در موضوعات مدیریت، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ عمومی و جمعیت و... ارائه شوند از امتیاز ویژه برخوردار شده و جایزه ویژه‎‏ای برای برگزیدگان این بخش تعلق خواهد یافت.

 


حجت الاسلام قربانی افزود: طلاب جوان تا 30 آذر فرصت دارند آثار خود را به شکل فایل الکترونیکی(word) به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی
www.jhelli.ir ارسال کنند و اصل اثر را هم به همراه پرینت فرم ثبت‌نام با پست به آدرس تبریز، بلوار 29 بهمن، طبقه دوم، کتابخانه حضرت ولی‌عصر(عج)، کدپستی 5156917543 ارسال کنند.

 


معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: آثار باید علمی با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب و پایان‏نامه باشد، همچنین اثرها حتما با فرمت word در صفحات A4 و حداقل 10 صفحه 250 کلمه‎‏ای تایپ شود.

 

به گفته وی تحقیقان حوزه‌‏های علمیه خواهران و پایان نامه‌‏های دانشگاهی طلاب هم پذیرفته شده و هر پژوهشگر می‏‌تواند حداکثر 3 اثر ارسال کند و حداکثر سن برای شرکت‌کنندگان 31 سال است و متولدین اول فروردین سال 1362 و ما بعد آن می‎‏توانند در این جشنواره کشوری شرکت کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات