۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۳۴۹۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

توجه هدفمند به فعالیت های قرآنی مورد غفلت مردم و مسؤولان واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه فرهنگ قرآنی و توجه هدفمند به فعالیت در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بی توجهی به خروجی برنامه های قرآنی زمینه بی علاقگی و دلزدگی افراد از این برنامه ها را فراهم کرده است.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که متاسفانه در خراسان جنوبی و سایر استان های کشور به دلیل کمبود بودجه و مشکلات فرهنگی توجه هدفمند به فعالیت های قرآنی مورد غفلت مردم و مسؤولان قرار گرفته است، گفت: برای این که خراسان جنوبی در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی عملکرد موفقی و هدفمندی داشته باشد لازم است در استان نظارت جدی تری بر موسسات قرآنی و خانه های قرآن صورت گیرد تا افراد پس از فراگیری و حفظ قرآن مورد حمایت قرار گرفته و حمایت از این قرآن پژوهان و حافظان بتواند زمینه گسترش فرهنگ قرآنی به صورت عمومی را در جامعه فراهم کند.

 

وی با انتقاد از این که ما در زمینه اجرای فعالیت‌های قرآنی تنها به ورودی‌ها توجه کرده ایم، ادامه داد: بی توجهی به خروجی برنامه های قرآنی زمینه بی علاقگی و دلزدگی افراد از برنامه های قرآنی را فراهم کرده هر چند که فرد باید قرآن را تنها به خاطر خود آن بیاموزد و در جامعه گسترش دهد زیرا آموختن قرآن برای بهره مند شدن از حمایت های مختلف در بعضی از موارد می تواند زمینه دور شدن انسان را از مسیر حق فراهم کند.

 

مدیرکل اوقاف  و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در ماه محرم نسبت به برگزاری مراسم ختم قرآن برای امام حسین(ع) بی توجهی می شود، ادامه داد: امام حسین(ع) نه تنها حافظ و قاری قرآن بودند بلکه در همه وجوه پایبند عمل به دستورات قرآن هم بودند و این پایبندی آن ها به قرائت و انس قرآن تا حدی زیاد بود که بنابر بر روایت های سر بریده ایشان بر سر نیزها قرآن تلاوت می کرد که این موضوع نشان دهنده جایگاه قرآن در مکتب حسینی است.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که متاسفانه بعضی از خانواده بی توجه به علاقه کودکان به هر شکلی که شده می خواهند کودک خود را حافظ قرآن کنند، ادامه داد: اجبار در زمینه حفظ و قرائت قرآن شایسته هیچ مسلمانی نیست و به نوعی توهین به جایگاه و حرمت قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به این که خانواده ای که فرزند قرآن خوان می خواهد باید ابتدا خود به دستورات قرآن پایبند باشد و با قرآن مانوس شود، افزود: رزق حلال مهمترین تاثیر را در قرآن آموزی اشخاص دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که وقف های قرآنی نیازمند توجه ویژه است، افزود: بر پایی کرسی های تلاوت قرآنی و تبیین جایگاه قرآن در مکتب حسینی در ایام ماه محرم، نقش موثری در افزایش پایبندی مردم به فرهنگ قرآنی در سطح کشور دارد.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که موازی کاری، آفت فعالیت های فرهنگی و قرآنی است، یادآور شد: بهتر است مسؤولان فرهنگی و متولیان قرآن به جای موازی کاری بودجه ها را به صورت هدفمند برای انجام یک فعالیت دقیق و برنامه ریزی شده قرآنی هزینه کره تا تاثیرگزاری بیشتری را در استان شاهد باشیم./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات