۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۳۵۳۳
حجت الاسلام مکی:

بوی عطر انقلاب امام خمینی را در قلب اروپا نیز می‌توان حس کرد

خبرگزاری رسا ـ راوی دفاع مقدس با اشاره سفر تبلیغی خود به اروپا در ایام محرم، گفت: امام خمینی(ره) و پیروانش آنقدر عارفانه و عاشقانه با جهاد در راه خدا انقلاب اسلامی را پایه ریزی کردند که بوی عطر آن را در قلب اروپا نیز می‌توان حس کرد.
محمدجواد مکي

حجت الاسلام محمد جواد مکی طلبه جانباز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انقلاب درونی در قلب اروپا به وسیله اسلام، اظهار داشت: امام(ره) عزیز و پیروانش آنقدر عارفانه و عاشقانه در راه خدا جهاد کردند که بوی عطرشان تا هزاران کیلومتر فاصله هم رفته است.

 

وی گفت: در دوم محرم امسال در بروکسل وارد منزل زوج دانشجویی شدم که سال ها است در اروپا زندگی می کنند؛ آنها حال و هوا و فضای معنوی را در زندگی خود حفظ کرده بودند، حضور در آن منزل برایم آرام بخش بود.

 

حجت الاسلام مکی با اشاره به قوی بودن باور دینی در بین جوانان بروکسل، بیان داشت: نزدیک غروب به اتفاق این زوج دانشجو به حسینیه اهل بیت(ع) برای شرکت در عزاداری ایرانیان مقیم بلژیک حرکت کردیم، وقتی به آنجا رسیدیم دیدم جوانان مومن معتقد و عزاداری آنها این باور را در درون فرد تقویت می‏کرد که انسان در شرایط مختلف اگر بخواهد می تواند، هویت خود را حفظ کند.

 

وی افزود: در جمع عزاداران چند جمله ای از دوستان جانباز روایت کردم که توجه مردم بسیار جالب شد و بعد از روایت‏گری و تمام شدن مطالب بنده هموطنان مقیم بروکسل بدرقه گرمی از بنده کردند به سوی آلمان شهر گلزن کرشن حرکت کردیم تا در جمع میان شیعیان ترکیه ای مقیم آلمان خاطرگویی، روایت‏گری کنیم؛ عزاداری با صفا و با اخلاص آنها در دهه اول محرم حسرت بر انگیز بود.

 

این طلبه جانباز گفت: این شیعیان عاشق در قلب اروپا پس از اتمام سینه زنی با یک حالت خاصی برای شادی روح امام و شهدای انقلاب اسلامی و سلامتی رهبر معظم انقلاب و جانبازان دعا کردند که سبب حیرت انسان می‏شد و آنها آنقدر در ده روز محرم از ما به عنوان سرباز خمینی(ره)، با شوق و علاقه وافری پذیرایی کردند که انسان شرمنده محبتشان می‏شد./978/ت302/ف

ارسال نظرات