۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۳۳۹۷۰

تأکید رییس جمهور ترکمنستان بر تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ترکمنستان امروز در مراسم افتتاح پروژه راه‎آهن بین‎المللی شرق دریای خزر در اینچه برون با بیان این که افتتاح این پروژه بزرگ ریلی زمینه ایجاد یک شاهراه بین المللی را فراهم خواهد کرد، گفت: به حتم این پروژه مهم بستری برای شکوفایی و توسعه روابط حسن همجواری میان کشورها خواهد بود.
رييس جمهور ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، ربانقلی بردی‎محمداف، رییس جمهور ترکمنستان امروز در مراسم افتتاح پروژه راه‎آهن بین‎المللی شرق دریای خزر در اینچه برون با بیان این که افتتاح این پروژه بزرگ ریلی زمینه ایجاد یک شاهراه بین المللی را فراهم خواهد کرد، گفت: مسلما این پروژه مهم بستری برای شکوفایی و توسعه روابط و حسن همجواری میان کشورها خواهد بود.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حال حاضر دو کشور ایران و ترکمنستان روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند و این پروژه ریلی در تقویت و توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

رییس جمهور ترکمنستان از خط ریلی شرق خزر به عنوان یک شاهراه حمل و نقلی بسیار مناسب یاد کرد و افزود: این راه‎آهن به طول حدود 900 کیلومتر است که 146 کیلومتر در قزاقستان، و از منگستان شروع و به بیشکک منتهی خواهد شد.

 

وی با بیان این که این پروژه ریلی بزرگ از نظر اقتصادی دارای دور نمای بسیار خوبی است، تصریح کرد: به حتم در آینده شاهد تقویت و توسعه روابط اقتصادی بین کشورها از طریق این خطر ریلی خواهیم بود.

 

رییس جمهور ترکمنستان با بیان این که افتتاح این خط ریلی زمان تبادل کالا میان کشورها را بین کاهش خواهد داد، تصریح کرد: به حتم این خط آهن به توسعه اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه کمک خواهد کرد.

 

قربان قلی بردی محمداف با بیان این که این شبکه ریلی موجب توسعه و شکوفایی کشورهای منطقه خواهد شد، بیان داشت: افزایش حسن همجواری میان کشورها نیز از دیگر مزایای این خطر ریلی است.

 

وی با مهم ارزیابی کردن جایگاه امنیتی این شبکه ریلی خاطرنشان کرد: به حتم در سال های آینده شاهد توجه این شبکه ریلی در عرصه بین المللی خواهیم بود./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات