۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۴۱۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه‌های غربی به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امروز دشمنان اسلام با راه اندازی کمپ‌های رسانه‌ای پیام تنفر نسبت به اسلام را به جهان مخابره کرده و اسلام هراسی راه انداختند که در مقابل وظیفه ما شناساندن چهره واقعی و رحمانی اسلام به جهان است.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه 13 آذر در نشست خبری در اختتامیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی تحت عنوان همگرایی رسانه‌‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام که در هتل آزادی برگزارشد، ضمن تشکر از هیات‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس گفت: تمهیدات کنفرانس موفقیت آمیز بوده و قطعنامه‌هایی نیز به تصویب رسیده است.

 

وی با اشاره چالش‌های پیش روی سازمان کنفرانس اسلامی و اهمیت نقش رسانه‌ها در این زمینه افزود: امروز دشمنان اسلام با راه اندازی کمپ‌های رسانه‌ای پیام تنفر نسبت به اسلام را به جهان مخابره کرده و اسلام هراسی راه انداختند که در مقابل وظیفه ما شناساندن چهره واقعی و رحمانی اسلام به جهان است، با قطعنامه‌های امضا شده در این زمینه امیدواریم به نتایج بسیار خوبی در این زمینه دست یابیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خوشبینی اعضا نسبت به کنفرانس به عنوان نقطه عطف تلاش مشترک رسانه‌ای گفت: بر اساس 9 قطعنامه‌ به نتایج خوبی در زمینه تلاش‌های مشترک رسانه‌ای دست یافتیم و امیدواریم که با همکاری و همفکری کشورهای اسلامی شرکت کننده در کنفرانس با یکدیگر در حوزه رسانه ای بتوانیم به ایجاد صلح و آرامش در جوامع اسلام کمک کنیم.

 

جنتی در پاسخ یکی از خبرنگاران درباره موضوع و هدف اجلاس عنوان کرد: این اجلاس با توجه چالش‌های پیش روی جهان اسلام به ویژه در زمینه جنایات صهیونیست‌ها در مورد مردم فلسطین و گسترش تروریست و جنایات تکفیری‌ها که با پشتیبانی رسانه‌های غربی نوعی اسلام هراسی در دنیای غرب شکل گرفته و سبب مخدوش شدن چهره اسلام شده است برگزار شد.

 

وی افزود: در این اجلاس درباره مسائل و مشکلات پیش روی همگرایی رسانه‌ای صحبت‌ها و راه‌حل‌هایی به عنوان بیانیه تهران ارائه شد.

 

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر که چرا بیشتر تمرکز در مورد فلسطین بوده است؟ گفت: امروز مساله فلسطین مورد توجه اکثریت سخنران اجلاس بود اصولا سازمان کنفرانس اسلامی بر اساس حمایت از قدس شریف تشکیل شده و مسائل فلسطین را دنبال می‌کند، آنچه ما بیشتر روی آن تاکید داریم بهره گیری از رسانه ها در حمایت از فلسطین و افشای جنایات صهیونیستی و تلاش های برای جلب حمایت‌های مادی و معنوی برای ملت فلسطین است تا آنها بتوانند به سرزمین خود برگشته و دولت مستقل فلسطینی را به پایتختی قدس شریف تشکییل دهد، در حوزه رسانه‌ای تاکید است که همه یک صدا از این آرمان بلند حمایت کنند.  

 

در ادامه ایاد امین مدنی، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی با تشکر از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این‌که رسانه های کشورهای اسلامی به چه تصمیمی دست پیدا کردند؟ گفت: ما نمی‌خواهیم مسائل را ساده کرده و اسلام هراسی را فقط از جانب رسانه‌های غربی بدانیم این پدیده‌ای است که همیشه وجود داشته مورد توجه است در قرن 20 برخی ایده‌های منفی نه تنها در رسانه‌ها بلکه در محافل اکادمیک و احزاب سیاسی در مورد اسلام شروع شد.

 

 

وی افزود: جریانها و اشخاصی براساس منافع شخصی تصمیم دارند تنفر نسبت به اسلام را مخابره کرده و بین دنیای اسلام و غرب تنش ایجاد کنند در حالی‌که اسلام مذهب خداوند و یک فرهنگ است منصفانه نیست بگوییم بین اسلام و مردم غرب تنش وجود دارد.

 

 

دبیر کل همکاری‌های اسلامی عنوان کرد: امروز جریان تکفیری چون داعش و بوکوحرام شعارهایی به نام اسلام داده که هیچ ربطی به اصول اسلام ندارد آنها تعالیم خود را از منابع غلط می‌گیرند و با افراط‌گرایی خود چهره‌ای مخدوش از اسلام نشان می‌دهند بنابراین از رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم به این موضوعات نه به شکل سطحی بلکه به صورت تحلیلی توجه کنند.

 

در ادامه ایاد امین مدنی، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: دلیل اصلی تشکیل این سازمان مساله فلسطین بوده است آرمان فلسطین در صدر برنامه ما قرار دارد ما طی جلساتی که با فلسطینیان داشتیم از آنها خواستیم که پرونده خود را به دادگاه لاهه برده مطرح کنند تا صهیونیست‌ها به سزای اعمال خود برسند، افزون بر آن همه ما وظیفه داریم مظلومیت مردم فلسطین را از طریق رسانه‌ها منتشر کنیم.

 

وی در پاسخ سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این‌که چگونه می‌توانیم به پیام های غلط افراط‌گریان پایان دهیم؟ عنوان کرد: برای پایان دادن به این جنبش‌ها باید چهارچوب منطق آنها را بشناسیم، در عراق به دلیل عدم انسجام و تفرقه مردم یک سیاست حاشیه‌ای دنبال شد که بالطبع نتوانستند بر مشکلات فائق آیند و همچنین در سوریه نیز جوامع بین‌الملل نتوانست شرایط سوریه را درک کند و در نتیجه نتوانست به راه‌حل مناسب برسد.

 

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: رسانه‌های غربی تلاش ‌می‌کنند جنایات جنایتکاران اسرائیل را پاک کنند اگر چه مشکلات پیش روی ما زیاد است اما باید چگونگی مقابله با کسانی که این رسانه‌ها را حمایت می‌کنند را به دست آوریم و مساله مهم  آماده کردن امکانات مادی، فنی و حرفه‌ای این طرح است که اعضا ملزم شدند که هزینه های لازم را بپردازند و نسبت به اجرایی کردن آن کمک کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات