۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۱۴۸
وزیر اطلاعات در قم:

داعش مولود سرویس های اطلاعاتی غرب و برخی کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با بیان این‏که امروز دستگاه های امنیتی با هم در حال جنگ هستند، گفت: در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏ها است چرا که در جنگ سرویس‏ها از افراد داخل کشور دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‏کنند.
وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار قم توسط مرکز خدمات حوزه‏های علمیه برگزار شد، با بیان این‏که در گذشته جنگ‏ها منحصرا جنگ ارتش ها بوده است، گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است.

وی با بیان این‏که امروز دستگاه های امنیتی با هم در حال جنگ هستند، ابراز داشت: در جنگ سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏ها است چرا که در جنگ سرویس‏ها از افراد داخل کشور دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‏کنند.

حجتالاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این‏که امروزه جنگ سرویسها وارد یک فضای خاصی شده است، اظهار داشت: همانطور که در زمان سابق اتحادیه ناتو که یک اتحادیه نظامی است شکل گرفت، امروز هم آرام آرام داریم به سمتی می‏رویم که اتحادیه سرویس‏های اطلاعاتی در حال شکل گرفتن است.

وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید با تأکید بر این‏که امروزه در دنیا اضافه بر جنگ سرویس‏های اطلاعاتی، بیزینس اطلاعاتی نیز شکل گرفته است، تصریح کرد: سرویس‏های امنیتی، اطلاعاتی را که مورد نیاز خودشان نیست را جمع آوری می‏کنند و آنها را در اختیار سرویسهای دیگر که به آن نیاز دارند قرار می‏دهند و مبالغ سنگینی را دریافت می‏کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‏که جنگی که در سوریه اتفاق افتاده است جنگ سرویس‏های اطلاعاتی است، عنوان کرد: سرویس اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان سعودی، اردن، ترکیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسراییل و آمریکا در سوریه در حال جنگ هستند.

وی در ادامه با اشاره به این‏که داعش مولود این سرویس‏های اطلاعاتی است، خاطرنشان کرد: داعش پدیده‏ای است که سرویس‏های اطلاعاتی دست در دست هم قرار دادند و آن را به وجود آورده‏اند تا بتوانند اهداف خود را از طریق این گروهک دنبال کنند و به کشورهایی مانند عراق و سوریه ضربه‏های مهلکی را وارد کنند.

حجتالاسلام والمسلمین علوی با بیان این‏که همیشه راهکار نظامی بهترین راهکار نیست، افزود: در سوریه مشاهده کردیم که نیروهای حزب‏الله موفق شدند در مسیر کاروان داعش با شناسایی و کار دقیق اطلاعاتی، مسیر را آلوده به مواد منفجره کنند و تعداد زیادی از آنها را به درک واصل کنند.

وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید با تأکید بر این‏که باید برای مقابله با داعش از ترکیب راهکار نظامی و اطلاعاتی استفاده کنیم، عنوان کرد: این ترکیبی است که در عراق با پشتوانه و حمایت‏های جمهوری اسلامی در حال انجام است که نتایج خوبی را در پی داشته است.

حجتالاسلام والمسلمین علوی به فرق داعش با گروه‏های مشابه تروریستی اشاره کرد و ابراز داشت: داعش دارای یک ایدئولوژی مشخصی است؛ به همین خاطر آنها اعتقاد دارند که قدرت اسلام با آزادسازی دمشق و بغداد که مرکز خلافت اموی‏ها و عباسی‏ها بوده است به دنیا اثبات می‏شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‏که داعش چرا به سمت جنگ با اسراییل نمی‏رود و مشغول جنگ با مسلمانان است، ابراز داشت: آنها صلاح الدین ایوبی را الگوی خویش قرار داده‏اند و می‏گویند باید اول دشمن داخلی که رافضی‏ها و هم پیمانان آنها هستند را از بین ببریم و بعد به سراغ اسراییل و آمریکا برویم.

وی در ادامه  با تأکید بر این‏که امنیت جامعه با شکوفایی عبودیت حاصل می شود، اظهار داشت: اگر شکوفایی عبودیت در جامعه رخ دهد شاهد تأثیر آن در فرهنگ اجتماعی، اقتصادی، خانواده و مذهبی خواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به این‏که حوزه های علمیه مسؤول شکوفایی عبودیت در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حوزه‏های علمیه باید برای پیشبرد دین از این راهبرد استفاده کنند و همه دستگاه‏های امنیتی تلاش خود را می‏کنند تا امنیت حوزه‏های علمیه حفظ شود و طلاب با خاطری امن مشغول تحقیق و پژوهش در زمینه رشته‏ها و شبهات مختلف دینی باشند./922/پ201/ج

ارسال نظرات