۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۱۹۱
مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش:

ایران قادر است در هر نقطه‌ای از خود دفاع کند/ سال 61 تا چند وجبی اسرائیل رفتیم

خبرگزاری رسا ـ چیت فروش با اشاره به پیشروی رزمندگان اسلام تا نزدیکی اسرائیل در سال 1360، گفت: تهدید برای ایران معنا ندارد، امروز ایران امن‌ترین کشور جهان است و همه‌جا قادر هستیم از خود دفاع کنیم و تا امروز این را نشان داده‌ایم؛ نه‌تنها کشور خود بلکه می‌توانیم از ده کشور دیگر نیز دفاع کنیم.
چيت فروش

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش، مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در دانشکده شهید منتظری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پایبندی به ولایت را عامل موفقیت نیروهای دفاعی نظام اسلامی دانست و گفت: نیروهای مسلح، چه ارتش و چه سپاه، منهای ولایت معنی و مفهوم ندارد و هدایت نمی‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر از روز اول انقلاب، روزهای جنگ و تا به امروز ولایت، رهبری و تدبیر الهی ولایت  وجود نداشت، هرگز به این نقطه نمی‌رسیدیم، تصریح کرد: اگر پس از جنگ ولایت نبود ما هشت جنگ دیگر با کشورهای همسایه را تجربه کرده بودیم، تدبیر و هدایت مدبرانه ولایت است که مانع این اتفاق شده است.

 

جنگ دشمن بر سر ولایت است

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: جنگ امروز دشمن و استکبار، موضوع ولایت است، می‌خواهند به هر دلیل و با استفاده از تمام تاکتیک‌های جامعه‌شناسانه و اقوام شناسانه بین مردم و ولایت فاصله بیندازد.

 

وی در خصوص این‌که می‌گویند دیگر جوانان ما حاضر نیستند برای دفاع از کشور به جبهه بروند، خاطرنشان کرد: دشمن بارها و بارها به هر نحوی که بتواند روحیه یک قشر را پایین بیاورد، استفاده می‌کند؛ چه در زمان جنگ، چه در زمان تحریم و چه امروز، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند اما جوانان ما امروز شیرینی اسلام و مکتب و دوری از گناه را تجربه کرده‌اند ولی دشمن کسی را که اعتقادی ندارد و خودنمایی می‌کند معیار قرار می‌دهد.

 

چیت فروش تصریح کرد: انسان‌های الهی پنهان هستند و امروز این کشور پرشده از بابایی‌ها، دوران، همت‌ها و باکری‌ها؛ شک نکنید که امروز هزار هزار و لشکر لشکر بابایی و باکری داریم، بیایند بجنگند تا ببینند بابایی‌ها و باکری‌ها چگونه خارج می‌شوند.

 

دشمن درکی از اعتقادات شیعی ندارد

وی با تأکید بر این‌که دشمن مکتب ما را نمی‌شناسد، افزود: دشمن شیعه نیست و با فرمول، تحلیل و روش خود راجع به ما تحقیق می‌کند؛ شهید بابایی کسی است که در آمریکا گفتند روانی است که یک‌گوشه می‌ایستد و حرف می‌زند، او دعا و نماز می‌خواند اما دشمن درکی از عبادت شیعی ندارد.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: کسی که برای خدا کار می‌کند، خودنمایی نمی‌کند، اظهار کرد: دشمن این را نمی‌داند و نمی‌بیند اما در روز نیاز همه بیرون می‌آیند همان‌گونه که این موضوع را در جنگ یاد گرفتیم و بسیاری از چهره‌ها این‌گونه بودند، همچون امروز که شاهد هستیم این افراد چگونه با یک فرمان به میدان می‌آیند.

 

وی به راه‌های تقابل دشمن با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و عنوان داشت: امروز نیز اگر این روحیه نباشند، دشمن هزاران راه برای مقابله با انقلاب و نظام همچون سایت‌های مجازی و عرصه‌های دیگر دارد اما امروز جوانان حرکت‌های دشمن در فضای مجازی را نیز خنثی می‌کنند.

 

سال 61 تا چند وجبی اسرائیل رفتیم

این خلبان جنگ تحمیلی در خصوص امنیت اسرائیل و فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت ناامن شدن هرچه بیشتر اسرائیل، خاطرنشان کرد: ما در سال 61عملیات H3 را ایجاد کردیم که چند وجب آن‌طرف‌تر آن اسرائیل است. سی‌وچند سال از آن عملیات می‌گذرد و ما این تجربه را به دست آورده‌ایم، به کمک دانشگاه، اساتید و دانشجویان، تمام نقاط ضعف خود، نقاط قوت، توان، تاکتیک‌ها و روش‌های دشمن و همچنین روش‌های بومی‌سازی خود را تمرین کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پدافند هوایی ارتش در دانشکده شهید منتظری مشهد، ادامه داد: ما همیشه یاد گرفته‌ایم که آماده باشیم و می‌بینیم که این نمایشگاه در دانشگاه برپاشده، هیچ‌گاه سابقه نداشته که چنین نمایشگاهی در یک دانشگاه برپا شود، این نمایشگاه به معنای این است که ما یاد گرفته‌ایم پتانسیل، امکانات و تحقیقات خود را به‌کارگیریم.

 

چیت فروش تأکید کرد: پس از سی سال، ما یکدیگر را برای هم‌افزایی پیداکرده‌ایم، هم‌افزایی که سی سال پیش به مرز اردن رفته‌ایم، امروز نمی‌توانیم چند وجب آن‌طرف تر برویم؟ پس می‌رویم.

 

ایران قادر است در هر نقطه‌ای از خود دفاع کند

وی بابیان این‌که ایران، امن‌ترین کشور جهان است، عنوان داشت: تهدید برای ایران معنی ندارد، امروز ایران امن‌ترین کشور جهان است، هیچ تهدیدی برای ما وجود ندارد و همه‌جا قادر هستیم از خود دفاع کنیم و تا امروز این را نشان داده‌ایم؛ نه‌تنها کشور خود بلکه می‌توانیم از ده کشور دیگر نیز دفاع کنیم.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص تجهیز کرانه باختری، گفت: ارتش همیشه آمادگی انجام این کار را دارد، همیشه برای آموزش برادران دیگر، سایر ارگان‌ها و نیروها و سایر کشورها آماده‌ایم و قادریم این آموزش‌ها را ارائه دهیم.

 

سرنوشت داعش نابودی است

وی به موضوع داعش اشاره کرد و گفت: ما باید داعش، فلسفه، رهبران نظری و ایدئولوگ‌ها و مدارسی که آنان ایجاد می‌کنند، بشناسیم و هوشیار باشیم، هرکسی در هر موقعیتی قرار دارد باید با آنان مقابله کنیم؛ اراده الهی بر این است که داعش و اسرائیل پیروز شود یا ملت مؤمن خودش؟ شما اراده قرآن و هدایت الهی را ببینید، قطعاً سرنوشت داعش نابودی است، اگر این‌طور نبود رژیم پهلوی نابود نمی‌شد.

 

چیت فروش تأکید کرد: هرچه دشمن قوی‌تر شود ما هوشیارتر می‌شویم؛ چند روز پیش اوباما می‌گفت که ای‌کاش من چهار ژنرال مثل قاسم سلیمانی داشتم؛ ما در ایران لشکرها قاسم سلیمانی داریم.

 

وی اضافه کرد: ما باکی از مردن نداریم، باید از آن بترسیم که آلوده به گناه شویم و درس شهادت‌طلبی را فراموش کنیم. مهم این است که کلمه حق داشته باشیم و وصل باشیم که در پایان کار، حق و شیعه پیروز جهانی است./9315/ت301/ب5

ارسال نظرات