۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۲۳۳
مدیر حوزه علمیه قم خبرداد:

327 استاد سطح عالی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که 327 نفر از اساتید عالی و خارج حوزه علمیه قم عضو جدید جامعه مدرسین شده‌اند، گفت: در تلاش هستیم که به لطف خدا هیأت رییسه و مجمع عمومی جامعه مدرسین چتری برای اساتید عالی باشند تا این افراد بتوانند با وحدت کلمه به اسلام و انقلاب خدمت کنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌ علمیه قم در دیدار اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مطالبات رهبری از جامعه مدرسین این بود که با جذب اساتید سطوح عالی نسبت به توسعه اعضای خود تدبیر کنند.

 

وی افزود: ایشان در سال 89 که به قم تشریف آوردند به صورت جدی در چند جلسه با جامعه مدرسین در سخنانی با چنین مضمونی فرمودند«لازم است اعضای جامعه مدرسین با جذب اساتید سطوح  عالی حوزه علمیه قم ترمیم و توسعه پیدا کند».

 

مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب دست به کار شد و بر اساس اسناسنامه‌، اساتید دارای سابقه 7 سال تدریس در سطوح عالی و خارج که نسبت به انقلاب و اسلام معتقد بودند را جذب مجمع عمومی مدرسین حوزه علمیه کرد.

 

وی ادامه داد: اعضای سابق جامعه مدرسین حدود 60 نفر هستند که 327 عضو جدید نیز جذب مجمع عمومی جامعه مدرسین شده‌اند و اعضای سابق به عنوان شورای عالی جامعه مدرسین هستند، به صورت کلی حدود 400 نفر در شورای عالی و مجمع عمومی جامعه مدرسین حضور دارند که در شورای عالی حدود 35 نفر فعال هستند.

 

حجت‌الاسلام فرخ فال تأکید کرد: بر اساس اساسنامه در جلسه دوم مجمع عمومی جامعه مدرسین 9 نفر نیز به عنوان اعضای هیأت رییسه این مجمع انتخاب شدند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون نیز بیش از 20 جلسه هیأت رییسه برگزار کرده که 11 کمیته را تدبیر کرده‌اند، در مباحث مختلف بنا است بتواند نسبت به ابعاد مختلفی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است کار جدی انجام دهند.

 

مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: در تلاش هستیم که به لطف خدا هیأت رییسه و مجمع عمومی جامعه مدرسین چتری برای اساتید عالی باشند تا این افراد بتوانند با وحدت کلمه به اسلام و انقلاب خدمت کنند./993/پ202/ف

ارسال نظرات