۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۳۱۳
امام جمعه تبریز:

16 آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی علیه استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: 16 آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نخستین حرکت ضد آمریکایی در ایران است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تبرئه دیکتاتور مصر حسنی مبارک، اظهار داشت: دادگاه قاهره حکم نهایی را در مورد فرعون مصر اعلام کرد و باتبرئه حسنی مبارک موجبات ناراحتی و نارضایتی مردم این کشور را فراهم کرد.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که این حکم تعجب جامعه جهانی و مردم انقلابی کشورهای اسلامی را برانگیخته است، خاطرنشان کرد: دیکتاتور مصر با رژیم صهیونیستی تبانی های مختلفی را انجام و نفت این کشور را ارزان در اختیار دیگر کشورها قرار می داد و موجب پایمال شدن حق مردم مصر می شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهار کشور فرانسه، انگلیس، اسپانیا و سوئد، دولت فلسطین را به رسمیت شناختند، گفت: کارشناسان مسایل سیاسی سال آینده را سال انقراض رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند، چراکه رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شده و کابینه نتانیاهو منحل و از هم پاشیده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به قدرت روزافزون مقاومت اسلامی و افول ستاره رژیم صهیونیستی در منطقه تصریح کرد: اگر جنگی با حزب الله پیش بیاید، اسراییل دوام نخواهد آورد و در تاریکی مطلق شکست فرو خواهد رفت و مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا به تحقق عملی خواهد رسید.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افزایش 30 درصدی قیمت نان، بر کنترل قیمت و نظارت بر کیفیت پخت نان تأکید کرد و خواستار صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز شد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و برای اینکه همه بتوانند از این نعمت خداوندی برخوردار شوند باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم تا مشکل کمبود گاز پیش نیاید.

 


آیت الله شبستری همچنین با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان همواره در پیشرفت و پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی پیشتار هستند، 16 آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نخستین حرکت ضد آمریکایی در ایران است که در اعتراض به حضور معاون رییس جمهوری وقت آمریکا در تهران انجام شد.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر حفظ روحیه استکبارستیزی از سوی دانشجویان پیرو خط امام و رهبری، گفت: دانشجویان باید همواره در مقابل توطئه های بیگانگان و تهاجم فرهنگی بایستند و در تحصیل علم، تهذیب نفس و آگاه بودن نسبت به زمان بکوشند، امروز قدرت از آن کشوری است که تولید علم بیشتری داشته باشد.

 


وی در بخش دیگری از خطبه اهی نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در اوایل انقلاب گروهک های مختلف معاند دانشگاه ها را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده بودند که با دستور هوشمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی این شورا تاسیس شد.

 


نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه بیشتر شورای انقلاب فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی شد و با اشاره به لزوم مقابله با ابتذال و رفع مشکلات فرهنگی در جامعه، افزود: یکی از دغدغه های اصلی رهبری انقلاب و خانواده های شهدا مقابله با ابتذال از راه ماهواره و تهاجم فرهنگی است که باید مهار شوند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات