۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۴۵۳۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

کنگره جریان‌های تکفیری خط بطلانی بر تبلیغات و سیاه نمایی غرب علیه نظام بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را ابتکار عمل شیعه، مرجعیت تشیع و نظام خواند و گفت: ما با برگزاری این کنگره ثابت کردیم که در عمل نیز به وحدت پایبند بوده و اقلیت در کشور ما گرفتار مشکلات و محدودیت‌ها نیستند.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره شیعه ستیزی، اسلام و ایران هراسی در جهان به بیان آثار و برکات برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» پرداخت.

 

وی گفت: پیام مهمانانی که در این کنگره حضور پیدا کرده و به بهترین نحو مورد پذیرایی و احترام قرار گرفتند برای کشورهای شان این خواهد بود که تبلیغات سوء ضد نظام و شیعه تبلیغاتی باطل و سیاه نمایی است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که برگزاری کنگره علیه تکفیری‌ها برای نخستین بار و بدون تجربه قبلی در کشور برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه بسیار آبرومندانه و حتی بیش از انتظار ما و مهمانان برگزار شد؛ رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی برگزاری این کنگره را کار مهمی بیان کردند.

 

وی یادآور شد: حتی الازهر مصر یک هفته پس از برگزاری کنگره علیه تکفیری‌ها در شهر مقدس قم با اقتدا به ما چنین کنگره‌ای را برگزار کرد، در کشورهای عربستان و سوریه چنین کنگره‌ای برگزار شد که در آینده نیز دیگر کشورهای اسلامی برگزار می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را ابتکار عمل شیعه، مرجعیت تشیع و نظام خواند و از ایجاد دبیرخانه برای این کنگره خبر داد و بیان داشت: برگزاری این کنگره آثار بسیار مثبتی در روحیه گرفتن مبارزان در جبهه‌ها علیه گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه داشت.

 

وی عنوان کرد: مبارزان وقتی دیدند علما جمع شده و عملکرد‌ منحرف گروه تروریستی داعش را محکوم کردند روحیه گرفتند.

 

این مرجع تقلید ایجاد وحدت بیشتر میان علمای جهان اسلام را از دیگر آثار برگزاری کنگره جهانی علیه تکفیری‌ها و افراطی‌ها خواند و بیان داشت: یکی از اصول ما در برگزاری این کنگره عدم تعرض به مقدسات دیگران بود که خوشبختانه تا پایان نیز رعایت شد.

 

وی تأکید کرد: این کنگره برنامه عملی بسیار خوبی در برابر تبلیغات سوء علیه شیعه بود؛ ما با برگزاری این کنگره ثابت کردیم که در عمل نیز به وحدت پایبند بوده و اقلیت در کشور ما گرفتار مشکلات نیستند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که آشکار شدن چهره واقعی گروه‌های تکفیری از دیگر برکات برگزاری کنگره جهانی بود، گفت: برگزاری این کنگره سبب شد تا برخی از جوانان از جذب شدن به گروه‌های منحرف تکفیری خودداری کنند که این سبب ریخته نشدن خون افراد می‌شود.

 

وی افزود: کنگره جهانی علیه تکفیر تو دهنی به غربی‌ها بود که برای خشن نشان دادن چهره اسلام از روی عمد مدعی تشکیل دولت اسلامی عراق و شام از سوی تکفیری‌ها می‌شوند؛ همچنین مشخص شد که جنایات ضد بشری تکفیری‌ها با اسلام مرتبط نیست.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اسلام را دین رأفت، محبت و رحمت دانست و تأکید کرد: جنایاتی که این گروه‌های تکفیری انجام می‌دهند حتی مغول‌ها نیز در تاریخ بشر مرتکب نشدند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که به سبب عنایت خداوند متعال این کنگره با شکوه خاصی برگزار شد، آن را در تاریخ شیعه ماندگار دانست و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری نهادهای مختلف و هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که برخی از مهمانان در نامه‌های خود اظهار داشته بودند که کنگره فوق انتظارشان بوده است، گفت: مفتی اعظم سوریه که به سبب برخی از گرفتاری‌ها در کنگره حضور پیدا نکرده بود، ولی در نامه‌ای ضمن عذر خواهی کمال اظهار محبت را بیان کرده بود و این‌ها برای ما نقطه قوت است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکاری فرودگاه امام خمینی(ره) در برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری‌ از دیدگاه علمای اسلام، فرودگاه‌ها را دروازه‌های هر مملکتی دانست و گفت: به هر میزان در بخش فرودگاهی پیشرفت شود خوب است.

 

وی ادامه داد: به هر میزان در فرودگاه‌ها نظم، وقت شناسی، نظافت و دیگر مسائل صورت گیرد خوب است، چرا که سبب حفظ آبروی نظام و کشور می‌شود؛ اسلام با تکنولوژی مخالف نیست ولی باید موارد مفید آن را گرفت و استفاده کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات