۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۶۲۶

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ پرونده موقوفات کاشفی، طرح عمرانی امامزاده چهار بزرگوار، طرح جامع امامزاده سید محمد سرشک و موقوفه ای به ارزش 300 میلیون ریال در لنجان از اهم اخبار اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی داوری دولت آبادی متولی موقوفه کاشفی گفت: موقوفه کاشفی قطعه زمینی به مساحت150متر مربع بوده که توسط واقفی نیک اندیش با نام مهیی الدین کاشفی در گذشته وقف شده است.

 

وی تصریح کرد: جمعی از خیرین و نیک اندیشان این منطقه پس از بارها هم اندیشی تصمیم به ساخن این عرصه نمودند وکلیه هزینه‌های آنرا برای احداث بنایی در سه طببقه نمودند.

 

متولی موقوفه کاشفی ادامه داد: ساختمان مذکور در سه طبقه با کاربردهای متفاوت برای امور خیرخواهانه احداث شده است و طبقه همکف این مجتمع دارای واحدی تجاری است که درآمد حاصل از آن صرف هزینه‌های مسجد امام جعفرصادق(ع) می شود.

 

داوری دولت آبادی بیان کرد: در طبقه دوم این مجتمع درمانگاهی به منظور کمک به افراد نیازمند و در طبقه فوقانی آن دارالقرآن و پایگاه بسیج احداث شده است.

 

وی با بیان این که تجهیز وراه اندازی درمانگاه نیازمند کمک خیرین و همراهی مسؤلان است گفت: امیدواریم با حضور و حمایت هر چه بیشتر مردم و افراد خیر بتوانیم هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام رسانده ودر جهت انجام امور خیرخواهانه وخداپسندانه از آن بهره مند شویم.

 

طرح عظیم عمرانی امامزاده چهار بزرگوار در حال اجرا است

غلامرضا مؤمنی مدیر آستان مقدس مقدس امامزاده چهار بزرگوار به طرح عظیم عمرانی در این امامزاده اشاره کرد و گفت: این طرح عمرانی شامل فضا سازی امامزاده، ساخت مسجدی به مساحت300متر مربع در داخل این آستان است.

 

وی در ادامه به نصب این امامزاده عظیم الشأن اشاره کرد و گفت: ایشان از نوادگان موسی‌بن‌جعفر(ع) هستند.

 

مدیر آستان مقدس مقدس امامزاده چهار بزرگوار خاطرنشان کرد: این امامزاده دارای مساحتی بالغ بر 2000متر مربع است که در فاصله25کیلومتری شهرستان نطنز در روستای مزده واقع شده است وبنای آن قدمتی 240ساله دارد.

 

وی در پایان به استقبال ویژه مردم وحضور در این امامزاده اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری ویژه مراسمات ملی و مذهبی در این آستان مقدس ملجا و مأمنی برای مومنان و زائران این امامزاده واجب التعظیم خواهد بود.

 

مراسم بزرگ اربعین حسینی در امامزاده سید محمد سرشک

عباس میربیک مدیر امامزاده سید محمد سرشک(ع) اظهار داشت: طرح جامع آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) شامل مرمت سنگ‌های مرمر صحن مطهر، ایزوگام 900 متر مربع آستان مقدس، اضافه کردن 300متر مربع به فضای امامزاده و مرمت وباز سازی فضای داخلی گنبد این بقعه متبرکه است.

 

وی در ادامه افزود: این طرح با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه وتحت نظارت آن اداره مطبوع و با استفاده از بودجه دولتی صورت گرفته است.

 

مدیر امامزاده سید محمد سرشک (ع) خاطر نشان کرد: به مناسبت اربیعن حسینی قرار است تا با همکاری اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان نطنز و از طرف آستان مقدس سید محمد(ع) سرشک مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان در حسینه سرشک برگزار گردد.

 

میر‌بیک بیان داشت: نصب این امامزاده بزرگوار به امام سجاد(ع) می‌رسد که در واقع سید محمد‌بن محسن‌بن علی‌بن حسین(ع) و از نبیرگان امام حسین(ع) هستند که در حدود 900سال پیش به این سرزمین وارد شده و در مسجد جامع وقت سرشک مشغول درس و بحث می‌شوند و پس از شهادتشان پیکر پاک و منزهشان در این مکان دفن می‌گردد که این بقعه شریف در ضلع شرقی شهر نطنز واقع شده است.

 

موقوفه ای به ارزش 300 میلیون ریال در لنجان

محمدرضا ترحمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: وُراث مرحوم صفرعلی حمامی، زمینی به مساحت 300 متر مربع با عرصه تجاری را در شهر چمگردان وقف کردند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان با بیان این که ارزش این موقوفه، 300 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بر اساس نظر واقفان، موقوفه مذکور برای مصارف و هزینه‌های مسجد فاطمیه شهر چمگردان و برحسب وصیت مرحوم صفرعلی حمامی وقف شده است./939/پ203/ب6

ارسال نظرات