۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۳۴۷۹۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی عزم جهادی و نظارت مستمر است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مدیران فاسد دولتی را محدود عنوان کرد و افزود: مشکل اینجاست که این تعداد محدود باعث می شوند تا مردم با دید منفی به مدیران سالم بنگرند و این نشان از عزم همگانی برای رفع این معضل و نظارت مداوم است.
حجت الاسلام رجايي عضو کميسيون اقتصادي مجلس
حجت الاسلام محمد رجايي نماينده مردم گناباد
حجت الاسلام محمد رجایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا همزمان با برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با مفاسد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مربوط در این باره، تلاش های انجام شده در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی را بی تأثیر دانست و گفت: تلاش هایی انجام شده است اما اثر زیادی نداشته و کاهشی که مد نظر بوده در مفاسد حاصل نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارائه راهکار مبارزه با فساد اداری و اقتصادی گفت: برای اینکه در مبارزه با فساد، موفق باشیم باید انقلاب اداری انجام دهیم تا وقتی ادارات ما لزوم مبارزه فساد را درک نکنند و از مبارزان نباشند و حتی زمینه ساز آن باشند اینگونه نشست ها هیچ فایده ای ندارد.
رجایی قضاوت مردم را بر اساس تعداد محدودی مدیر فاسد دانست و ادامه داد: قوای قضائیه و مجریه به کارکنان و نیروهای خود توجه داشته باشند زیرا همیشه تعداد افرادی که به دنبال مفاسد هستند محدود است اما مردم نسبت به تمام کارکنان نظام بدبین می شوند و به گونه ای افراد سالم در موسسات، بانک ها، قوه قضائیه و مانند آنها را کهخ نمی بینند به آنها نیز بدبین خواهند بود.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: قوای سه گانه باید سالم سازی محیط خود را به انجام برسانند. این مسئولان باید به نکات ریز و درشت زیادی توجه داشته باشند که اگر همه به مسئولیت خود به نحو احسن عمل کنند نتیجه به دست آمده بسیار مطلوب خواهد بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: سیستم اداری کشور مشکلات پیچیده فراوانی دارد، سالم سازی انجام نگرفته و نظارت آن گونه که باید و شاید انجام نمی شود.
وی در پایان از برخورد قاطع قوه قضائیه در پرونده سه هزار میلیارد تومانی تشکر کرد و گفت: بهر حال مردم در تمام موارد انتظار بیشتری از نظام به خصوص قوه قضائیه و مجریه دارند. /836/ت302/ج
ارسال نظرات