۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۸۶۵
مسؤول تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خراسان رضوی:

توجه نکردن به فضای مجازی انقلاب اسلامی را به مخاطره می اندازد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشخیص و پیشگیری از جرم پلیس فتای خراسان رضوی به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که «این فضا به‌اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد» اشاره کرد و اظهار داشت: این جمله به این معناست که اگر به این فضا اهمیت ندهیم، انقلابی را که حاصل خون شهیدان است و به‌سختی به دست آورده‌ایم، به‌راحتی از دست ما خارج می‌کنند.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سرهنگ علی اعتمادی، مسؤول تشخیص و پیشگیری از جرم پلیس فتای خراسان رضوی شب گذشته در همایش «امنیت سایبری و خانواده» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد به بیان وظایف پلیس فتا در فضای مجازی پرداخت و گفت: اولین وظیفه این نیرو، رصد تمام فضای سایبری و سالم‌سازی و کنترل آن برای کاربران مثبت است.

وی به علمی بودن فعالیت‌های این پلیس اشاره کرد و بیان داشت: چندین اداره همچون اداره تشخیص، اداره اطلاعات، اداره مقابله  و اداره ادله دیجیتال ازجمله واحدهایی است که کار رسیدگی به این امور را به عهده‌دارند و به‌صورت علمی و هوشمند در مقابله با جرایم سایبری عمل می‌کنند.

اعتمادی به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که «این فضا به‌اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد» اشاره کرد و اظهار داشت:این جمله به این معناست که اگر به این فضا اهمیت ندهیم، انقلابی را که حاصل خون شهیدان است و به‌سختی به دست آورده‌ایم، به‌راحتی از دست ما خارج می‌کنند.

وی به برنامه سایت‌های اینترنتی برای انتقال مفاهیم مبتذل به کاربر اشاره کرد و گفت: در استفاده از موتور جست‌وجوگر یاهو، در کنار هر مطلبی چه علمی و چه غیرعلمی، بدون استثناء چند عکس مستهجن نیز نمایش می‌دهد؛ باید توجه داشت که این سایت‌ها در کنار خدماتی که ارائه می‌کنند مقاصد جاسوسی را دنبال می‌کنند.

مسؤول تشخیص و پیشگیری از جرم پلیس فتای خراسان رضوی با تأکید ر این‌که اینترنت بزرگ‌ترین ماشین جاسوسی در دنیاست، تصریح کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که فرزندان ما با وسایل ارتباطی آشنا هستند، ما نباید با قوه قهریه با آنان برخورد کنیم بلکه باید در این فعالیت‌ها با آنان تعامل داشته باشیم.

وی، جرایم اینترنتی را بدون محدودیت مکان و زمان دانست و عنوان داشت: امروز امنیت اخلاقی جامعه به‌شدت به خطر افتاده و باید تلاش کرد که این امنیت را حفظ کنیم؛ امنیت یک فرایند است که باید در بستر زمان و مکان شکل گیرد.

سرهنگ اعتمادی در پایان خاطرنشان کرد: هدف آمریکا در اینترنت این است که از هر کشور یک آی پی اختصاصی داشته باشد تا هرگاه خواست به اطلاعات آنان دست پیداکرده و مقاصد خود را دنبال کند./9315/202/ع

ارسال نظرات