۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۹۰۸
با شرکت اهالی رسانه و مسؤولان کشوری و استانی؛

سومین همایش وقف و رسانه در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری سومین همایش وقف و رسانه در این استان با شرکت اهالی رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی خبر داد.
حجت الاسلام محمد صالحي نيا - مسئول روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: چهارشنبه نوزدهم آذرماه و در آستانه فرا رسیدن هفته وقف، سومین همایش وقف و رسانه استان خراسان شمالی با حضور اهالی رسانه و مطبوعات، مدیران و مسؤولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و شماری از مسؤولان استانی و کشوری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که میهمان و سخنران ویژه این مراسم حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواهد بود، اضافه کرد: افزون بر این شمار دیگری از مسؤولان مذهبی و فرهنگی استان نیز در همایش وقف و رسانه خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام صالحی نیا در مورد اهداف و رویکردهای این همایش نیز اظهار کرد: ارتباط و تعامل مستقیم با اصحاب رسانه، بهره مندی از ظرفیت رسانه های جمعی در توسعه فرهنگ وقف، معرفی سنت حسنه وقف و جایگاه آن در جامعه با رویکرد شعار سال(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)، تبیین نقش رسانه ها در توسعه فرهنگ وقف، تبیین خدمات و برکات این سنت حسنه در جامعه و ... از جمله اهداف برگزاری سومین همایش وقف و رسانه در خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

وی تعامل با اصحاب رسانه و تقویت همکاری ها و دریافت نظرات و انتظارات، بررسی موانع و آسیب ها و فرآیند همکاری های متقابل و ارائه راهکارها بین نهاد اوقاف و امور خیریه و رسانه ها، بررسی ابعاد و زمینه های وقف های نوین و وقف جمعی(اوراق وقف) و تبیین چشم انداز پیش روی همکاری های متقابل اصحاب وقف و رسانه از دیگر اهداف برگزاری این همایش استانی به شمار می روند.

 

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به این که در همایش وقف و رسانه از برگزیدگان رسانه ای در زمینه تبیلغ و ترویج فرهنگ وقف در استان تقدیر خواهد شد، افزود: خبرگزاری رسا در خراسان شمالی در دو سال اخیر همکاری بسیار سازنده ای با نهاد اوقاف و امور خیریه استان داشته و در این همایش به عنوان رسانه برتر در زمینه وقف تجلیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام صالحی نیا همچنین از تهیه و انتشار دومین نشریه احسان ماندگار در استان خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف خبر داد و اظهار کرد: این نشریه به منظور ارائه عملکرد بخش های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه و ادارات شهرستانی اوقاف و نیز ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف با همکاری نمایندگی خبرگزاری رسا در خراسان شمالی تهیه و منتشر شده و همزمان با همایش وقف و رسانه توزیع خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش حمایت، همفکری و همکاری رسانه ها در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف، از رسانه های استانی خواست تا بیش از پیش در راستای افزایش اعتماد و آگاهی عمومی در زمینه مسائل مختلف وقف، با نهاد اوقاف و امور خیریه در استان همکاری کنند تا این سنت حسنه اسلامی و صدقه جاریه گسترش بیشتری در جامعه داشته باشد.

 

لازم به یادآوری است، امسال هفته وقف وقف از بیست و نهم آذر تا پنجم دی ماه در کشور برگزار می شود.

 

در این راستا شنبه 29 آذر با عنوان وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری، یکشنبه 30 آذر با نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)، دوشنبه اول دی با عنوان وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه، سه‌شنبه دوم دی با عنوان وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان، چهارشنبه سوم دی ماه وقف، جهاد اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات، پنج‌ شنبه چهارم دی به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و روز جمعه، آخرین روز هفته وقف نیز به نام روز وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی نام گذاری شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات