۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۱۳۶
امام جمعه خمینی شهر:

اوقاف نسبت به احیا و شناسایی موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رحیمی شناسایی موقوفات، بررسی اهداف و نیات واقف و نیز احیاء آن را از مهم ترین مسؤولیت های کارشناسان اوقاف برشمرد و گفت: احیا و شناسایی موقوفات از ایجاد موقوفات جدید مهم تر است و عبادتی بزرگ محسوب می شود.
امام جمعه خميني شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله شیخ عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در جمع مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: احیا و شناسایی موقوفات از ایجاد موقوفات جدید مهم تر است و عبادتی بزرگ محسوب می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در موضوع وقف ابراز داشت: باید به گونه ای کار کرد که مردم بتوانند به اوقاف اعتماد کنند و برای اجرای نیت خیرخواهانه خود به این دستگاه اجرایی مراجعه و کارشناسان مربوطه را امین خود بدانند.

 

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به این که متأسفانه در دوران قبل از انقلاب اسلامی افراد مزدور و سودجویان بسیاری با تصرف موقوفات ضررهای جبران ناپذیری را به این امانات وارد نمودند گفت: باید مسؤولان با جدیت تمام در احیا و شناسایی موقوفات از دست رفته کوشا باشد.

 

آیت الله رحیمی با بیان این که واقفین با اهداف مقدسی اقدام به انجام عمل خداپسندانه وقف کرده اند، تصریح کرد: اگر موقوفات احیا نشوند دیگر اثری از خود موقوفات باقی نخواهد ماند و برکات آن نیز از بین می رود.

 

وی با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر سازمان اوقاف با جدیت هرچه تمام تر در صحنه حضور یافته و در صدد احیا و شناسایی بسیاری از موقوفات برآمده است گفت: سودجویی برخی از افراد در گذشته اعتماد مردم را به اوقاف و عمل نیک وقف کم نموده است و این مهم بر عهده مسئولان است تا بتوانند اعتماد از دست رفته را باز گردانند و مردم را به سوی این اقدام خداپسندانه جذب کنند.

 

امام جمعه خمینی شهر در ادامه ابراز داشت: شناسایی موقوفات، بررسی اهداف و نیات واقف و نیز احیای آن را از مهم ترین مسؤولیت های کارشناسان اوقاف است و باید به گونه ای کار کرد که مردم بتوانند به اوقاف اعتماد نمایند و برای اجرای نیت خیرخواهانه خود به این دستگاه اجرایی مراجعه و کارشناسان مربوطه را امین خود بدانند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان این که بهتر است موقوفات با یک نیت واحد وقف نگردند تصریح کرد: بهتر است نیت موقوفات به صورت عام المنفعه باشد تا متولیان بتوانند در موقعیتهای اضطراری از آنها بهره مند شوند.

 

وی در ادامه موقوفه خواری را از مال مردم خواری بدتر دانست و گفت: علاوه بر مسؤولان باید مردم با حساسیت بیشتری معاملات روزمره خود را انجام دهند تا خدایی ناکرده حق موقوفات ضایع نگردد.امام جمعه خمینی شهر در پایان با اشاره به این که متأسفانه طلاب جامعه ما حافظ قرآن نیستند و این خود معضلی بزرگ است ابراز داشت: باید بخشی از بودجه های فرهنگی اوقاف برای تربیت طلاب حافظ قرآن کریم سرمایه گذاری شود./939/پ202/ب6

ارسال نظرات